Ti-au stricat sarbatorile comerciantii sau curierii ? Vezi cui te adresezi daca întarzie o comanda online

Vineri, 23 Decembrie 2016
Evalueaza articolul
(1 Vot)
resita.ro -Vezi cui te adresezi daca întarzie o comanda online resita.ro -Vezi cui te adresezi daca întarzie o comanda online

Pentru ca luna decembrie este o perioada încarcata atat pentru comerciantii online, cat si pentru curieri, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare în Comunicatii (ANCOM) va ofera cateva sfaturi.

In cazul întarzierilor la livrarea unor bunuri comandate online, trebuie sa va adresati direct comerciantilor, care au obligatia de a se asigura ca produsele ajung, în termenul agreat, la clientii lor.

 

 Bine de stiut

 

 - achizitionarea online a unor bunuri reprezinta un contract încheiat prin mijloace de comunicatie la distanta între comercianti si persoana care comanda. De regula, prin acest contract, comerciantii se angajeaza fata de clientii lor sa furnizeze produsele comandate într-un anumit termen.

 

- expedierea bunurilor achizitionate online se face în baza unor contracte de prestari de servicii postale dintre comercianti (expeditori) si furnizorii de servicii postale (firme de curierat, de exemplu). În acest caz, utilizatorii reprezinta o terta parte, respectiv destinatarii coletelor postale, fara a avea o relatie contractuala cu prestatorii de servicii postale, ci doar cu acei comercianti online de la care au achizitionat produsele.

 

- daca livrarea coletelor nu se încadreaza în termenul precizat de site-ul de pe care au comandat produsele, utilizatorii se pot adresa comerciantilor online, care pot verifica stadiul expedierilor si îi pot solicita curierului livrarea coletelor.

 

- în masura în care site-ul comerciantului permite acest lucru, utilizatorii sunt sfatuiti sa opteze pentru un serviciu postal care le permite verificarea continutului coletului la livrare, iar daca observa eventuale deteriorari, sa le semnaleze atat curierului (printr-un document încheiat la receptionarea coletului), cat si comerciantului sau sa refuze primirea coletului. Chiar în lipsa unui astfel de serviciu, este bine ca utilizatorii sa procedeze în acelasi mod daca observa ca ambalajul coletului este deteriorat.

 

 Ce, cum si unde reclami

 

În cazul în care comerciantul nu a solutionat amiabil reclamatia ta referitoare la întarzierea comenzii, te poti adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor care poate verifica în ce masura comerciantul a respectat legislatia referitoare la executarea contractelor si aplica sanctiuni corespunzatoare.

 

În situatia în care continutul coletului este deteriorat si comerciantul refuza solutionarea amiabila a sesizarii tale, te poti adresa instantei de judecata competente. Chiar în situatia în care deteriorarea coletului a survenit pe parcursul livrarii coletului, doar instanta de judecata poate aprecia în ce masura poate fi angajata raspunderea furnizorului de servicii postale si îl poate obliga pe acesta la plata despagubirilor aferente prejudiciului suferit în urma deteriorarii.

 

 

Urmareste-ne pe Twitter!

Horoscop

Curs Valutar