Bacul Baziaș 4, (re)lansat la apă cu succes. Romeo Dunca: „Cred că avem și un echilibru financiar, ca să putem acoperi cheltuielile de operare”

 

Aproximativ 800 de pasageri și mașini au trecut Dunărea cu bacul pe ruta Moldova Nouă – Usjie (Serbia) și retur în primele zece zile de la reluarea curselor, după ce societatea Aquacaraș a câștigat licitația pentru concesionarea serviciilor de operare a bacului tip catamaran Baziaș 4 și a pontonului Baziaș 3.

 

Președintele Consiliului Județean (CJ) Caraș-Severin, Romeo Dunca, se declară optimist în ceea ce privește activitatea bacului de trecere a Dunării de la Moldova Nouă în Serbia și anunță că de la 1 august va fi introdusă încă o cursă, urmând să fie permis și accesul camioanelor de marfă de până la 24 de tone pe bac.

 

„Am vorbit cu cei de la căpitănia portului să putem introduce încă o cursă în timpul zilei. Chiar dacă nu avem gradul de acoperire, nu este plin bacul, consider că este important să avem încă o cursă. Adică, dacă omul a pierdut cursa de dimineață, să nu trebuiască să stea până seara sau să se ducă pe roți ca să poată trece în România. Vrem să introducem acum și o facilitate, să treacă și camioanele de marfă. De asta vrem să punem și cea de-a treia cursă, valabilă de la 1 august, să treacă și camioanele de marfă până la 24 de tone, dar nu și TIR-uri, deoarece pentru acestea nu avem infrastructura rutieră. Bacul duce, dar avem o singură bandă și nu poate să dea un TIR înapoi dacă nu are, de exemplu acte în regulă”, a declarat Romeo Dunca la finalul ședinței Consiliului Județean, desfășurată săptămâna aceasta.

 

Bacul Baziaș 4 are o capacitate maximă de 20 de autoturisme și 40 de călători pe cursă și, până acum, a efectuat, zilnic, câte două curse de la Moldova Nouă la Usije (Serbia) și retur, în primele zece zile de la reluarea activității fiind transportate aproximativ 800 de persoane și mașini. „Am avut undeva la 600 de persoane îmbarcate pe bac și la 180 – 200 de mașini. Cred că avem și un echilibru financiar, ca să putem acoperi cheltuielile de operare. 45.000 de lei sunt cheltuielile aferente de funcționare a acestuia. Avem de trecut (potrivit termenilor prevăzuți în proiectul cu finanțare europeană în cadrul căruia a fost achiziționat bacul, n.r) 10.000 de persoane, ori într-o parte, ori în cealaltă, din care până acum avem undeva la vreo 4.000, în doi ani. Și, iată, am făcut 600 în zece zile efectiv. Deci e ok și oamenii se vor învăța”, a precizat președintele CJ Caraș-Severin.

 

Principalele tarife pentru o călătorie cu bacul sunt: 30 lei/adult; 20 lei/student; 15 lei/copil; 80 lei/autoturism; 15 lei/motocicletă; 10 lei/bicicletă; 120 lei/microbuz (8+1 locuri); 170 lei/camionetă marfă până la 7 tone.

 

Punctul vamal pentru trecerea Dunării cu bacul se află în fostul port industrial Moldomin, la prima bifurcație la dreapta a DN57 cu DJ571, la o distanță de aproximativ 2,5 kilometri de la ieșirea din Moldova Nouă spre Coronini. Timpul parcurs pe Dunăre între Moldova Nouă și Usjie este de aproximativ 30 de minute. Din Usjie se poate ajunge în două dintre zonele turistice de la granița Serbiei cu România – Cetatea Golubac (9 kilometri) și Lacurile de Argint de la Veliko Gradiste (17 kilometri) – dar și la autostrada care face legătura cu Grecia – Italia – Austria (55 de kilometri), la Semederevo (70 de kilometri) sau Belgrad (124 de kilometri).

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available