Suntem prezenți și pe

Business

UPDATE. Decizia care a TRIPLAT dintr-un foc numărul cărășenilor trimiși în ȘOMAJ TEHNIC

Publicat cu

pe

Ieri, într-o singură zi, s-a triplat numărul salariaților din Caraș-Severin pentru care se solicită șomaj tehnic din cauza efectelor pandemiei de COVID-19! Se ajunge la 10.500 de persoane, cele mai multe fiind din zona Caransebeș, și nu Reșița!

Până ieri, în Caraș-Severin, numărul persoanelor trimise ori intrate în șomaj tehnic din cauza efectelor pandemiei asupra economiei abia depășise 3.000. Hai 3.500, dacă ținem cont de ambele instituții care preiau astfel de solicitări de la operatorii economici. Ieri, însă, la sediul AJOFM a apărut și solicitarea unei firme care a ridicat la circa 10.000 numărul celor trimiși în șomaj tehnic!

„Până acum, începând cu data de 1 aprilie, au fost depuse la AJOFM Caraș-Severin 633 de solicitări din partea agenților economici în vederea decontării sumelor aferente șomajului tehnic, pentru un număr de 9824 de angajați cărora li s-a suspendat temporar contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului”, ne-au declarat ieri reprezentanții AJOFM. Aceștia ne-au precizat că „explozia” numărului total este datorată cererii primite ieri din partea unei firme, căreia, ni s-a spus, nu i se poate divulga însă identitatea.

Cel mai mare angajator privat din județ… 

Cum până ieri media de proaspeți șomeri, cu contracte individuale suspendate doar, era de 5 persoane pe angajator, iar acum aceasta a crescut brusc la 15, am tras concluzia că firma în cauză a trimis în șomaj tehnic aproximativ 6.500 de salariați. Or, în Caraș-Severin, de ani buni mai există o singură societate comercială care ar putea dispune de un așa număr de salariați. Se numește SC SE Bordnetze SRL Buchin și este cel mai mare angajator privat din județ: potrivit ultimelor bilanțuri depuse la Finanțe, firma a avut în medie 5.500 de salariați în anul 2016, 5.900 în 2017 și 7.200 în 2018.

Decizia trimiterii în șomaj tehnic a salariaților de la firma din Buchin, comună aflată la o aruncătură de băț de Caransebeș, ridică în Caraș-Severin la peste 10.000 numărul total de persoane ajunse în șomaj tehnic din cauza coronavirusului. Celor 9.800 înregistrate ieri la AJOFM, li se adaugă acelea de la Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS).

Cifre smulse cu… forcepsul jurnalistic

De la AJPIS, însă, din cauza conducerii Agenției Naționale (ANPIS), informațiile ajung mult mai greu la presă. Cu 24 de ore înaintea expirării perioadei în care se puteau depune cereri de șomaj tehnic pe luna martie, în 10 aprilie, ziarul resita.ro a aflat totuși, pe căi oficiale mult prea birocratice, că existau 520 de solicitări, dintre care 310 de la persoane fizice autorizate, 115 de la întreprinderi individuale, 64 de la persoane cu profesii liberale.

În așteptarea încă unui răspuns aprobat de ANPIS, cel cu privire la cifrele finale pe Caraș-Severin, știm neoficial că numărul total de cereri ar fi între 600 și 700. Adăugând la acestea cifrele de la AJOFM, s-ar ajunge în acest moment la aproximativ 10.500 de persoane pentru care operatorii economici din Caraș-Severin solicită indemnizații de șomaj tehnic pe luna martie.

UPDATE, ora 11.00

Tocmai ne-a parvenit răspunsul de la AJPIS. În perioada 1-10 aprilie, s-au primit 930 de solicitări, dintre care doar 587 corespund prevederilor legale, echivalentul unui efort bugetar de aproximativ 1.200.000 lei. În ceea ce privește plata efectivă a indemnizației de sprijin COVID-19, „până la această dată s-au efectuat plățile pentru un număr de 160 de cereri eligibile și depuse în perioada 1-6 aprilie 2020. Suma totală plătită pentru aceste cereri este de 303.197 lei. Pentru cererile depuse ulterior, sumele vor fi plătite pe măsură ce vor fi alocate de la bugetul de stat”, informează jr. Elena Solomonesc, director executiv al AJPIS Caraș-Severin.

Business

Cum puteți deveni un furnizor de servicii de hosting?

Publicat cu

pe

Similar multor domenii, un business de găzduire web nu este o afacere profitabilă din prima zi. Trebuie să investiți timp, bani și să descoperiți modul în care puteți avea o afacere de succes.

Cat credeti ca este necesar sa investiti pentru inceput intr-o companie de gazduire web? 100 de euro, 500 de euro sau 2000 de euro?

In mare majoritate a cazurilor puteti incepe cu o investitie initiala de sub 500 euro. Raspunsul insa depinde de mai multe aspecte, inclusiv de experienta tehnica. Intelegerea modelului de afacere este usor, dar aplicarea planului de afaceri si mentinerea infrastructurii pot prezenta dificultati. Daca sunteti un dezvoltator web si sunteti familiar cu tehnologii web precum Apache, NGINX, LiteSpeed, cPanel, CentOS, etc., puteti dezvolta o afacere in domeniul hostingului online fara un efort initial prea mare.

Gasiti mai jos cele 3 lucruri esentiale de care trebuie sa tineti cont in cazul in care doriti sa va aventurati in domeniul serviciilor de hosting:

Domeniul si Website-ul (intre 50 si 100 de euro)

Este necesar sa alegeti un nume de domeniu care va fi usor de retinut de catre viitorii clienti si pentru care puteti crea un brand. Initial, puteti alege teme gata facute de pe site-uri specializate pentru diferite platforme, cum sunt WordPress sau Joomla  – intr-o prima faza va vor fi indeajuns.  Puteti opta pentru serviciile unui developer mai tarziu, dupa ce incepeti sa generati profit.

Suport /Administrarea platilor / Zona clienti (20-30 de euro/luna)

Exista multe software-uri de administrare a platilor si sisteme de tip helpdesk; cea mai populara este  platforma WHMCS pentru administrarea tichetelor si platilor. Pe langa acest sistem, aveti nevoie si de un procesator de plati online – ex: PayU, EuPlatesc, eventual alte metode de plata.

Ce servicii de gazduire web veti oferi?

Odata ce dispuneti de un domeniu si de un web site, respectiv ati implementat si un sistem de plati online, este necesar sa va concentrati pe serviciile si produsele pe care le veti oferi.

Este recomandat sa incepeti cu un pachet de reseller gazduire deoarece necesita o experienta minima in administrarea website-urilor. Puteti alege un pachet de gazduire reseller cu cPanel si WHM cu suport de calitate de la provider cu experienta, precum HostX.ro. cPanel este cel mai popular control panel.

Sa presupunem ca aveti un spatiu de 50 GB in contul dvs. de reseller de gazduire; puteti  sa creati in cadrul acestui spatiu 10 pachete a cate 5 GB pentru fiecare pachet sau 50 de pachete a cate 1 GB. In cazul in care platiti de exemplu  11 euro/luna pentru pachetul dvs. de reseller, puteti obtine 50 de euro in urma celor 50 de pachete. Preturile pot fi stabilite diferit, in functie de cei caror intentionati sa le vindeti aceste servicii, iar profitul dvs. va fi mai mic sau mai mare, in functie de preturile pe care le veti stabili pentru pachetele dvs.

Inceperea business-ului in domeniul gazduirii cu un pachet de gazduire reseller este optiunea potrivita in cazul in care aveti un buget limitat. In cazul in care dispuneti de un buget mai mare, puteti sa achizitionati un VPS sau un server dedicat, insa pentru un astfel de serviciu amortizarea investitiei va dura mai mult.

O varianta a unui VPS decent poate duce costurile la peste 30 euro/luna. Pentru amortizarea unei astfel de investitii va fi necesar sa creati conturi de gazduire pentru clientii dvs. pe respectivul VPS astfel incat sa va acopere cheltuielile, respectiv sa iesiti si in profit.  Trebuie sa tineti cont ca un VPS sau un server dedicat va izoleaza fata de restul clientilor gazduiti pe aceasi nod hardware, iar puterea de procesare este mult mai mare. Pe de alta parte, pot fi necesare cunostinte de administrare si este o idee buna sa alegeti un VPS care include si acest serviciu.

Um alt serviciu pe care puteti sa-l vindeti pe website-ul dvs. sunt VPS-urile sau serverele dedicate. Asa cum am precizat mai sus, in cazul in care aveti cunostinte de Linux / Windows Server, servere si tehnologii de virtualizare, puteti configura propriul server care sa gazduiasca servere virtuale. Utilizand tehnologii de virtualizare precum OpenVZ sau KVM, puteti imparti un server dedicat / server fizic in mai multe servere VPS (servere virtuale private). Preturile pentru servere dedicate variaza in functie de configuratia serverului, dar este de asteptat sa depaseasca 100 euro/luna. Puteti planifica numarul de VPS-uri si sa alegeti serverul in functie de necesitati.

Alte servicii pe care le puteti comercializa sunt serverele dedicate. Acest serviciu este recomandat celor carora necesarul de resurse – spatiu de stocare, CPU, RAM – depaseste ce le poate oferi un server VPS. Serverele dedicate sunt recomandate in special pentru companii mari care au nevoie de  control si securitate mai mari.

In acest caz, puteti achizitiona un server dedicat la un anumit pret si mai apoi sa-l vindeti cu un altul avand o marja de profit.

Nu uitati: tot ceea ce este nevoie sa faceti in continuare este sa aveti rabdare si sa va concentrati pe marketing si strategii de vanzari. Vanzarea de servicii de hosting este o idee de afacere foarte buna, insa pe termen lung. In cazul in care sunteti pasionati de acest domeniu si sunteti dedicati serviciilor pe care le oferiti, nimic nu va poate opri ca afacerea dvs. in domeniul hosting-ului online sa aiba succes.

 

Continuați lectură

Business

Doar 4 agenți economici oferă locuri de muncă prin AJOFM

Publicat cu

pe

Săptămâna începe cu o ofertă totală de 22 de locuri de muncă vacante prin AJOFM Caraș-Severin, puse la dispoziție de patru agenți economici. Toate aceste joburi se află în aceeași localitate.

Mii de cărășeni pierzându-și locurile de muncă în perioada pandemiei, este de așteptat ca firmele aflate în căutare de noi angajați să-și umple mai ușor „găurile” din schema de personal, fără a mai fi nevoite să apeleze la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă. Și totuși, astăzi, 25 mai, la AJOFM există 22 de joburi disponibile, toate în municipiul Reșița.

Cele mai multe fac parte din oferta unei firme din București, Team Force Security SRL, care caută să angajeze 18 agenți de securitate. Tot din alte zone ale țării sunt încă doi angajatori cu probleme de personal în Reșița: Lidl Discount SRL, cu sediul într-un sat din județul Prahova, are disponibil un post de vânzător, iar Euro GSM Impex SRL Cluj-Napoca, două locuri de reprezentant tehnic. O singură firmă din Reșița apare la început de săptămână în oferta mediatizată de AJOFM: Roger Artur Conf SRL, care caută muncitor necalificat în industria confecțiilor.

Situaţia detaliată a locurilor de muncă vacante este disponibilă pe site-ul www.anofm.ro la secțiunea dedicată AJOFM Caraş-Severin – Persoane fizice – Locuri de munca.

 

Continuați lectură

Business

Decontări pentru șomajul tehnic din aprilie

Publicat cu

pe

La Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin au fost depuse până acum 241 de solicitări din partea agenților economici în vederea decontării sumelor aferente lunii aprilie 2020 pentru șomaj tehnic.

Aceste solicitări au în vedere plata indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru un număr de 1248 persoane cărora li s-a suspendat temporar contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, în baza art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii.

Numărul cererilor cu siguranță va crește semnificativ, ținând cont că pentru luna martie au făcut astfel de solicitări peste 600 de agenți economici, pentru circa 10.000 de angajați trimiși în șomaj tehnic.

CITEȘTE ȘI: Decizia care a TRIPLAT dintr-un foc numărul cărășenilor trimiși în ȘOMAJ TEHNIC

„Solicitările au fost transmise prin intermediul platformei aici.gov.ro, documentele fiind în curs de procesare în vederea decontării sumelor”, informează Carla Goagă, consilier superior în cadrul AJOFM Caraș-Severin.

Documentele necesare pentru obținerea șomajului tehnic aferente lunii aprilie 2020 se pot descărca și trebuie transmise agențiilor pentru ocuparea forței de muncă accesând  link-ul: https://aici.gov.ro/. Pe platformă se regăsește Ghidul de utilizare pe care ar fi indicat ca angajatorii să îl parcurgă, precizează reprezentanții AJOFM.

„Transmiterea documentelor prin platforma aici.gov.ro va asigura procesarea mai rapidă a documentelor, o evidență mai bună a actelor transmise și va facilita accesul la formularele ce trebuie completate. De asemenea, cererile vor fi editate în format inteligent pentru a ajuta angajatorii să calculeze indemnizația solicitată și vor fi limitate erorile cu privire la datele firmei, numărul contului bancar, CNP, etc. Rugăm angajatorii să completeze cu responsabilitate documentele, acestea trebuind să fie asumate și semnate de către administratorul sau reprezentantul legal al firmei”, precizează Carla Goagă.

Angajatorii sau angajații care doresc să obțină informații suplimentare cu privire la acordarea șomajului tehnic pot suna la 021/4444-000, număr cu tarif normal.

 

 

Continuați lectură

Cele mai citite