Director PORR Construct: 15 mai – termen pentru finalizarea lucrărilor în Govândari

 

Lucrările prevăzute în cadrul celui mai mare proiect de infrastructură rutieră derulat în Caraș-Severin în ultimii 30 de ani – „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița” – au demarat în mai 2022. Primul tronson „atacat” a fost Bulevardul Republicii din Govândari și tot acesta este primul unde lucrările vor fi finalizate.

 

15 mai 2023 este termenul avansat de constructorul care execută lucrările în cadrul proiectului de modernizare a infrastructurii în vederea introducerii transportului electric în Reșița – PORR Construct – pentru finalizarea lucrărilor și reluarea circulației pe tronsonul Kaufland – Intim din cartierul Lunca Bârzavei. „În Govândari, este toată trama stradală amenajată. Față de proiectul inițial, mai avem în plus canalizarea pluvială pe ambele părți, stânga-dreapta. Noi estimăm ca undeva în 15 aprilie aceasta să fie executată, firul 2 – partea stângă cum mergi spre Intim – ar trebui să fie complet, cu stațiile amenajate, firul de contact montat și ar trebui să facem pregătirile pentru carosabil. Pe 15 mai ne propunem să fie totul gata”, a declarat Cristian Nicolae Ștefănescu, director proiect PORR Construct.

 

Lucrările realizate în Govândari sunt și cele mai complexe și ample, odată acestea finalizate restul tronsoanelor urmând să fie executate mult mai repede, estimează primarul Ioan Popa: „Lucrările pe care le facem în Govândari, de la ieșirea din depou – Kaufland – Victoria – Intim nu se vor regăsi din Triaj în sus, Luncă, până la Muncitoresc. În Govândari tratăm toată trama stradală – am decopertat dintr-o parte în cealaltă, din bloc în bloc, apoi avem trotuar, pistă de biciclete, spații verzi, copaci, carosabil, linie de rulare, stâlpi și la fel, până în partea cealaltă. De la pasajul Intim în sus, lucrurile se simplifică. Acolo mergem doar din bordură în bordură. Când ieșim din Govândari vom porni în viteză foarte mare în zona din Lunca Pomostului, acolo se lucrează ușor pentru că este închisă, nu ne încurcă traficul, și venim și din Muncitoresc cu linia. Veți vedea un progres foarte bun în următoarele luni”. În momentul de față, singurul tronson unde nu au început lucrările este cel din zona Centrului Civic. „Zona centrală este ultima. Vrem să aducem șina în zona Muncitoresc, să o pregătim pentru sudură și abia apoi intrăm pe ultimul sector – au mai rămas aproximativ 1,5 kilometri din întreg traseul”, a precizat directorul proiectului.

 

În Govândari, tot câte două benzi pe sens

 

În ceea ce privește numărul benzilor de circulație, primarul Ioan Popa a precizat că doar în Govândari vor rămâne patru benzi, iar circulația autovehiculelor, cu anumite excepții, va fi interzisă pe calea de rulare a tramvaiului. „În Govândari vom avea câte două benzi pe fiecare sens, tramvaiul va opri în mijloc, iar stațiile vor fi refugii între tramvaie. Iar în restul orașului, de la Intim în sus, vom merge pe o bandă dedicată – tramvaie, autobuze, taximetre, salvare, pompieri, poliție – și o bandă de circulație pentru mașini individuale. Între cele două benzi va fi o bordură oblică de circa trei centimetri – spun asta pentru a elimina anumite panici, gen Doamne ferește, dacă se întâmplă ceva pe prima bandă. Se va putea trece de pe o bandă pe cealaltă, dar va fi interzisă circulația autovehiculelor individuale pe banda de tramvai timp de cinci ani, pentru că aceasta a fost o condiție impusă prin Programul Operațional Regional”, a explicat edilul.

 

Toate lucrările prevăzute în cadrul proiectului „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița” trebuie finalizate, conform contractului, în aprilie 2024. „Nu ascund faptul că am emoții. Am intrat într-o lucrare mare. Am fost și suntem lăudați la nivel național pentru curajul pe care l-am avut să facem acest proiect. Sunt trei orașe în România care au abandonat tramvaiul – Reșița, Constanța și Brașov – și suntem singurul oraș care a avut curajul să reintroducă transportul electric cu tramvaiul. Este o acțiune extrem de curajoasă, dar care va aduce beneficii incomensurabile pentru locuitorii Reșiței în următorii 20-30 de ani”, a subliniat primarul Ioan Popa.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite