Comisiile mixte de control formate sub coordonarea Instituției Prefectului au finalizat verificările în cele 23 de centre rezidențiale rezidenţiale destinate persoanelor minore, vârstnice, cu dizabilităţi sau fără adăpost care funcționează în Caraș-Severin.
Controalele declanșate după depistarea ororilor din „azilele groazei” din județul Ilfov nu au scos la iveală, în Caraș-Severin, nereguli grave care să pună în pericol viața, siguranța sau demnitatea beneficiarilor, fie că este vorba despre vârstnici, copii, persoane cu dizabilități sau persoane fără adăpost. Acestea sunt concluziile după o săptămână de verificări efectuate de comisiile mixte formate sub coordonarea Instituției Prefectului, din care au făcut parte reprezentanți ai mai multor instituții cu atribuții în domeniu: Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, Direcția de Sănătate Publică, Direcția Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor, Inspectoratul Teritorial de Muncă, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Semenic” și Inspectoratul de Poliție Județean.
În total, au fost controlate zece centre rezidențiale pentru persoane vârstnice, șapte centre destinate persoanelor minore, cinci centre pentru persoane cu dizabilităţi și un centru pentru persoane fără adăpost, din cele 23 de centre 14 fiind publice, aflate în subordinea Consiliului Județean sau a unor primării, și nouă private. În urma verificărilor, nu au fost depistate nereguli care să impună măsuri radicale – închidere, suspendarea activității sau relocarea beneficiarilor –, dar au fost aplicate 266 de sancțiuni – 164 de avertismente și 102 amenzi în cuantum de 366.100 lei – pentru 22 din cele 23 de centre.
Principalele nereguli și deficiențe constatate au fost: alimente expirate sau depozitate în condiții necorespunzătoare, utilizarea unor instrumente și recipiente inadecvate în bucătărie, frigidere neigienizate, curățenie deficitară sau lipsa autorizației de securitate la incendiu.
În perioada următoare, fiecare dintre instituțiile implicate în acțiunile de control va efectua o analiză care va conține cauzele pentru care au loc aceste încălcări ale normelor legale, precum și propuneri de remediere a deficiențelor.