La Reșița, anul școlar începe cu noi șantiere la unitățile de învățământ. Primăria a demarat, în urmă cu doi ani, un amplu program de modernizare a infrastructurii școlare, finanțat din fonduri europene. Derularea proiectelor de reabilitare se află în diverse faze, în ultima ședință de Consiliu Local fiind adoptate o serie de hotărâri ce vizează mai multe unități de învățământ.
Consilierii locali reșițeni au aprobat, în ultima ședință, indicatorii tehnico-economici actualizați, conform proiectelor tehnice, pentru patru unități de învățământ care vor intra în reabilitare. Este vorba despre Școala Gimnazială Nr. 7, grădinițele cu program prelungit Nr. 2 și „Palatul Fermecat” și Grădinița cu Program Normal Nr. 3. Valoarea totală a acestor lucrări este de peste 28.000.000 de lei. Mai mult de jumătate din această sumă, 17.762.862 de lei, este aferentă proiectului ce vizează Școala Gimnazială Nr. 7. Aici vor fi executate lucrări de reabilitare termică și modernizare la toate corpurile de clădiri, inclusiv sala de sport și ateliere, și vor fi amenajate curțile și terenurile de sport. La cele trei grădinițe care, de asemenea, vor fi reabilitate termic și modernizate, valoarea investițiilor este de 6.586.543 de lei la Grădinița cu Program Prelungit „Palatul Fermecat”, 2.235.524 de lei la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 2 și, respectiv, 1.766.539 de lei la Grădinița cu Program Normal Nr. 3 Reșița.
La alte unități de învățământ, cum ar fi Colegiul Național „Traian Lalescu”, Liceul Teoretic „Traian Vuia” sau Colegiul Național „Mircea Eliade”, lucrările au fost, deja, finalizate și recepționate, iar la altele sunt în derulare, toate aceste șantiere deschise dând mari bătăi de cap reprezentanților administrației locale, care sunt nevoiți să găsească soluții astfel încât procesul de învățământ să nu fie perturbat.
Universitatea și Colegiul Tehnic Cărășan, pe post de „jolly jockeri”
„Este o chestiune complexă și vreau să le mulțumesc Lilianei Dacica, Mădălinei Rădoi (director general, respectiv director adjunct în cadrul Direcției Învățământ, Relații Interinstituționale, Culte, Sport și Tineret, n.r.) și Mădălinei Chiosa (viceprimar, n.r.) pentru modul în care reușesc să gestioneze această situație. Am avut Colegiul Național «Traian Lalescu» la Universitate, pe durata lucrărilor. Când s-au finalizat, i-am dus pe copii înapoi și am adus Colegiul Național «Diaconovici-Tietz». La «Diaconovici-Tietz», terminăm lucrările până la sfârșitul primului semestru, în decembrie, și după aceea cred că vom aduce Școala Gimnazială «Mihai Peia» la Universitate. În Govândari, ne folosim de Colegiul Tehnic Cărășan pe post de «jolly jocker», pentru a face permutări”, a declarat primarul Ioan Popa.
Edilul a precizat că și grădinița nouă din Lunca Pomostului, unde au fost finalizate lucrările, dar mai este nevoie de dotări cu echipamente și mobilier, va fi folosită, de asemenea, pentru a găzdui, temporar, preșcolari de la unități care intră în reabilitare: „În grădinița nouă vom muta câteva grupe de preșcolari. Ea nu va fi dotată în integralitatea ei, este foarte mare, are peste 2.300 de metri pătrați, urmând să accesăm fonduri europene inclusiv pentru dotarea acestei grădinițe. Pentru moment, vom muta mobilierul din cele două grădinițe pe care le relocăm, care intră în modernizare pe fonduri europene”.
Pe lângă aceste relocări, o altă soluție la care ar putea apela municipalitatea este modificarea programului unităților de învățământ. „Cred că vom fi puși în situația ca la anumite școli gimnaziale să facem program și dimineața și după-amiaza, pentru un an de zile. Știu că este un incovenient, este greu pentru părinți, pentru că au un program cu munca, dar nu avem altă soluție. Să modernizezi opt licee, cinci școli gimnaziale, șapte grădinițe pe parcursul a doi ani este o chestiune foarte, foarte complexă și complicată. Dacă nu am fi avut acești «jolly jockeri», era și mai complicat. Noi facem tot ceea ce ne stă în putință să îi permutăm de așa manieră încât suferința să fie cât mai mică, dar în final fericirea va fi mare”, a precizat primarul Ioan Popa.