Laptopurile sunt destinate elevilor care nu dispun de echipamente electronice proprii și vor fi distribuite în 23 de licee și colegii din Caraș-Severin. Echipamentele au fost achiziționate de Ministerul Educației, în cadrul Proiectului privind Învățământul Secundar/Romania Secondary Education Project (ROSE), ca sprijin în contextul pandemiei de COVID-19.
1.139 de laptopuri au fost achiziționate pentru a facilita accesul la învățământ de calitate elevilor aparținând unor grupuri dezavantajate din 23 de unități de învățământ liceal din Caraș-Severin. Achiziția a fost făcută de Ministerul Educației, prin Unitatea de Management a Proiectelor cu Finanțare Externă, finanțarea fiind asigurată din fonduri de la Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare.
Potrivit unui ordin al Ministerului Educației din 21 ianuarie 2021, aceste laptopuri achiziționate prin proiectul ROSE sunt destinate unităților de învățământ liceal și „vor fi date în folosință gratuită elevilor care nu dispun de echipamente electronice proprii (desktop, laptop, tabletă), pentru a le permite participarea la activități de învățare care au componentă digitală sau la activități de învățare online. Laptopurile vor fi distribuite cu prioritate elevilor din categorii și grupuri dezavantajate. Sunt considerați a fi elevi aparținând unor grupuri dezavantajate: elevi provenind din familii cu venituri mici, elevi romi sau alți elevi discriminați pe baza identității/etniei, elevi cu cerințe educaționale speciale/ cu dizabilități, elevi care trăiesc în zone rurale, izolate, greu accesibile sau alte zone în care nu există școli în proximitate”.
Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Școlar Județean Caraș-Severin, Ioan Chiosa, a precizat că „în cadrul granturilor ROSE pentru licee sunt prevăzute trei categorii de activități eligibile, printre care și aceasta de achiziții de bunuri în scop educațional. Prima categorie o reprezintă activitățile pedagogice și de sprijin de genul tutorat, consiliere, coaching, dezvoltarea personală a elevilor, îndrumare și orientare în carieră, dezvoltarea de abilități socio-emoționale, precum și activități specifice destinate elevilor provenind din grupuri dezavantajate. În a doua categorie intră activități extracurriculare: vizite sau excursii de documentare, stagii de practică sau internship, participare la diferite competiții, acțiuni destinate înființării sau dezvoltării de rețele școlare, iar ultima categorie o reprezintă activitățile de renovare și dotare, mai exact o serie de mici lucrări de modernizare sau reparare a spațiilor de școlarizare, respectiv achiziții de bunuri în scop educațional”.