Peste 2 miliarde de euro pentru modernizarea căii ferate Craiova – Caransebeș. Trenurile vor putea circula cu viteză de până la 160 km/h

 

Ministerul Transporturilor a publicat proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ, lucrare de utilitate publică de interes național.

 

În valoare totală de 12,5 miliarde de lei, modernizarea Magistralei CFR Craiova – Caransebeș este cel mai important proiect de infrastructură feroviară derulat până acum de Ministerul Transporturilor. Pentru lansarea licitației, estimată la finalul acestui an, este nevoie de aprobarea proiectului de Hotărâre de Guvern aflat în procedură de transparenţă decizională. Durata de execuție a investiției este de cinci ani.

 

Secțiunea Craiova – Caransebeș străbate județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin și are o lungime de 226 kilometri, fiind linie dublă electrificată pe intervalul Craiova-Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia – Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș (112 km). Dintre aceștia, 50 de kilometri urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri, la Balota, în lungime de 6 kilometri, şi la Poarta I, în lungime de 1,2 kilometri.

 

Principalul obiectiv al lucrărilor este reabilitarea liniilor de cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100-120 km/h pentru trenurile de marfă și 120 – 160 km/h pentru trenurile de călători. „Starea actuală tehnică a liniei feroviare Craiova – Caransebeș nu răspunde cerințelor standardelor TEN-T, rețeaua transeuropeană de transport, și nici prescripțiilor STIspecificaţii tehnice de interoperabilitate, aflându-se în condiții de mentenanță reduse, majoritatea structurilor sale fiind aproape de limita duratei de viață tehnică. Aceasta nu respectă noile reglementări și norme europene, având zone de instabilitate și prezentând riscuri geotehnice, hidrologice, hidrogeologice”, se precizează în nota de fundamentare a proiectului.

 

Proiectul „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est – Mediteraneanˮ face parte din Master Planul General de Transport al României şi este propus pentru finanţare prin Programul Operațional Transport 2021 – 2027.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available