Primăria Reșița prelungește perioada de depunere a proiectelor de bugetare participativă

 

Reșițenii care doresc să se implice activ în luarea deciziilor la nivel local, prin inițiative ce pot fi finanțate și implementate de primărie, au timp până la mijlocul lunii ianuarie pentru a depune proiecte în cadrul procesului de bugetare participativă.

 

Primăria Reșița a decis să prelungească până pe 15 ianuarie 2024 perioada de depunere a proiectelor în cadrul procesului de bugetare participativă și pe cea de înscriere în Consiliul Bugetării Participative, decizia fiind luată, potrivit reprezentanților municipalității, ca urmare a interesului crescut pe care cetățenii l-au manifestat față de acest proces, dar și ca urmare a dorinței de a da posibilitatea cât mai multor proiecte de a ajunge în atenția publicului.

 

Anul acesta, procesul de bugetare participativă pune la dispoziția cetățenilor 1.000.000 de lei din bugetul local al municipiului Reșița pentru două mari categorii de proiecte: mobilitate urbană și amenajarea spațiului public. Proiectele se pot depune pe platforma https://bp.primariaresita.ro. Pentru a face acest lucru, cetățenii trebuie să își creeze un cont în platformă, să strângă un număr de 30 de semnături pentru proiectul lor și să completeze informațiile cerute legate de proiecte. Totodată, cei care își doresc să facă parte din Consiliul Bugetării Participative sunt invitați să trimită CV-ul lor, însoțit de declarația de conflict de interese, la adresa de mail bugetareparticipativa@primariaresita.ro.

 

Pentru mai multe informații, dar și pentru orice nelămurire cu privire la procesul de bugetare participativă, municipalitatea poate fi contactată pe cele două adrese de suport: bp@ras.org.ro / bugetareparticipativa@primariaresita.ro. De asemenea, în perioada 7 – 8 decembrie 2023, la sediul Primăriei Municipiului Reșița vor fi organizate ateliere în cadrul cărora va fi oferit sprijin persoanelor care vor să depună proiecte.

 

„Bugetarea participativă este un proces prin care ideile și inițiativele cetățenilor municipiului Reșița se transformă în proiecte derulate de către administrația publică locală pentru rezolvarea unor probleme de interes pentru comunitatea locală. Procesul presupune asumarea de către societatea civilă a unui rol de participant activ în definirea și abordarea problemelor comunității”, explică reprezentanții Primăriei Reșița.

 

Având în vedere prelungirea termenului de depunere, calendarul procesului de bugetare participativă a fost modificat astfel:

 

Depunere: 15 noiembrie 2023 –  15 ianuarie 2024

 

  • Promovarea etapei de colectare a adeziunilor pentru proiecte la nivel de cartier prin întâlniri auto-organizate de cetățeni, dar și prin întâlniri facilitate de Consiliul Bugetării Participative;

 

  • Depunerea candidaturilor membrilor Consiliului Bugetării Participative din partea societății civile și tragerea la sorți a celor înscriși, prin depunere de candidatură după parcurgerea anexei 5;

 

  • Depunerea propunerilor pe platforma online și la sediul Primăriei, pentru cetățenii care au nevoie de asistență;

 

Verificare proiecte depuse: 16 ianuarie –  26 ianuarie 2024

 

  • Verificarea eligibilității și feedback pentru clarificarea, completarea și corectarea propunerilor, soluționarea contestațiilor posibile privind eligibilitatea la dezbateri publice ale Consiliului Bugetării Participative;

 

Votare proiecte depuse:  27 ianuarie – 15 februarie 2024

 

  • Votul pentru cele două categorii și publicarea listei cu proiectele câștigătoare;

 

  • Realocarea eventuală a bugetului în ipoteza în care proiectele câștigătoare au o valoare mai mică de 500.000 lei;

 

Afișarea rezultatelor se va face în data de 16 februarie 2024.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available