Primarul Ioan Popa: „Ne bucurăm că tot mai mulți români descoperă Reșița drept un oraș în care s-a terminat sfârșitul”

 

Cu o echipă de peste 20 de jurnaliști, instagrammeri, blogeri, tik-tok-eri, podcasteri și vlogeri, Cronicarii Digitali s-au oprit timp de 24 de ore la Reșița pentru a spune în mediul digital, în fața unei comunități de peste 500.000 de oameni, povestea triplei aniversări a orașului.

 

În cadrul proiectului de digital storytelling „RE: member, RE: connect, RE: discover”, vlogeri, blogeri, tik-Tok-eri, instagrammeri, jurnaliști și podcasteri au vizitat orașul Reșița și i-au spus poveștile culturale prin conținut multimedia, în rețelele de socializare, în fața unei comunități de peste 500.000 de oameni. Doar pe parcursul weekendului, peste 100.000 de persoane active de pe Instagram și Facebook au aflat că în 2022 Reșița marchează o triplă aniversare – 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur (1872), 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive cu abur din Triaj (1972), dar și că orașul de pe Bârzava trece printr-o transformare culturală care îi va marca viitorul.

 

„Nu poți să trăiești doar din istorie, trebuie să construiești pe ea. Reșița are un centru civic renovat, peste 140 de milioane de euro accesați prin fonduri europene, prin care construim pentru viitorul orașului, artiști care oferă o a doua viață unor hale abandonate, dar și o istorie de care suntem mândri și prin care putem ajunge mai ușor să spunem poveștile care ar putea să fie îndrăgite de mulți. La 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur, 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive cu abur din Triaj, am găsit pretextul perfect pentru a genera o discuție în social media despre Reșița, una în care să reconectăm comunitatea, să oferim imaginea completă a istoriilor care au construit faima orașului, dar și să dăm suficiente motive pentru ca Reșița să fie percepută ca o destinație care merită pusă în planurile de vacanță. Ne bucurăm că proiectul Cronicari Digitali a avut atâta succes și că tot mai mulți români descoperă Reșița drept un oraș în care s-a terminat sfârșitul, după cum remarca artistul Nicolae Comănescu”, a spus primarul Reșiței, Ioan Popa.

 

 

Printre locurile vizitate în cadrul unui Heritage Tur prin Reșița, cu scopul popularizării patrimonului industrial și arhitectural din oraș, pe rețelele de socializare s-au aflat: Dealul Crucii, Salonul de fotografie industrială, Școala Pittner, furnalul din incinta TKM, Muzeul Locomotivelor cu Abur, Muzeul Banatului Montan, Palatul Cultural, Magazinul Universal, funicularul, vila Koch, locuințele fraților Blăjiță și casele familiei Neff, clădirea fostei Școli Siderurgice, Teatrul de Vest și Hala Minda. „Storytellingul digital a fost concentrat pe Instagram, având în vedere că este a doua cea mai populară rețea socială, dar și că este preferată de tineri care au astfel ocazia să-și redescopere orașul sau să fie atrași să viziteze un loc despre care nu știau cât de cool a devenit în ultimii ani. De la graffiti și picturi murale, la spații industriale transformate în spații creative”, au transmis organizatorii. Promovarea a fost făcută folosind #CronicariDigitali și #DiscoverResita, astfel încât informația este structurată pentru oricine vrea să le calce pe urme în Reșița – „Orașul de foc”. Cronicarii Digitali au realizat și interviuri cu lideri informali ai orașului pentru un episod special al celui mai ascultat podcast cultural din România.

 

„Știm că Reșița este un nou centru urban al renașterii culturale și urmărim cu încântare activitățile de aici, din ultimii doi ani. Orașul este și un punct important pe harta Via Transilvanica. De aceea, în cadrul rezidenței de digital storytelling din 2022 i-am dedicat un proiect special – RE: member, RE: connect, RE: discover. Am străbătut la pas potecile de pe Dealul Crucii, dar mai ales străzile centrale și zona industrială. Am cunoscut oameni care se implică în dezvoltarea orașului, dar și antreprenori locali și artiști care fac ca Reșița să înceapă acum un nou capitol”,  a spus Silvia Teodorescu, coordonatorul Cronicari Digitali, despre demersul din weekend. Ea a explicat și ce înseamnă RE: member, RE: connect, RE: discover: „Re: member – prin cunoașterea trecutului Reșiței (remember), devii membru activ al comunității care susține viitorul orașului (member) și pe această axă am organizat un tur ghidat în obiectivele de patrimoniu reșitene. Re: connect – Reșița nouă, orașul tinerilor din Banat, re-conectați între ei prin tehnologie smart din rețelele sociale și digital media. Alături de creatori de conținut de la București, dar și din zona Banatului, am spus poveștile orașului tinerilor, acolo unde ei sunt activi. Am ales Instagramul, Tik Tok, Facebook, dar și podcasting pentru a atinge acel public țintă care poate face din Reșița inclusiv o atracție pentru turismul cultural. Re: discover – pornind de la tripla aniversare, axată în jurul patrimoniului industial unic pe care îl are Reșița, descoperim către publicul larg diversitatea patrimoniului local, de la arhitectură, la gastronomie și noi spații culturale”. Proiectul „50:100:150 RE: member, RE: connect, RE: discover” a fost derulat de  Asociația Human Made Art, cu susținerea Primăriei și a Consiliului Local Reșița prin Programul cultural „Granturi Reșița – spațiu cultural”.

 

 

După Reșița, creatorii de conținut și jurnaliștii vor continua explorarea celor mai noi ținuturi marcate pe Via Transilvanica, drumul care unește România de la sud la nord, respectiv Terra Banatica, Terra Dacica și Terra Romana. Jurnalul lor poate să fie urmărit în social media cu ajutorul #CronicariDigitali.

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available