„Proiectul domeniului schiabil Semenic e în derulare masivă”. Este pregătit terenul pentru investiția care va aduce Reșiței un profit de cel puțin 3.000.000 de euro pe an!

 

Proiectul de dezvoltare a zonei turistice Semenic-Crivaia presupune amenajarea unui domeniu schiabil cu aproape nouă kilometri de pârtii noi, telegondolă și tunuri de zăpadă, dar și a unor facilități de agrement pentru sezonul de vară. Valoarea estimată a investiției este de peste 30.000.000 de euro.

 

În momentul de față, sunt în plină desfășurare lucrările de pregătire a terenului pe care vor fi amenajate pârtiile de schi. Este vorba despre cele 23 de hectare de teren care au fost scoase din fondul forestier al Romsilva și cedate, la schimb cu alte suprafețe forestiere, Primăriei Reșița, demers fără de care proiectul de dezvoltare a zonei turistice Semenic-Crivaia nu ar fi putut fi implementat. „În urma Hotărârii de Guvern dată în noiembrie 2020 de Ludovic Orban, am obținut schimbul de terenuri, 23 de hectare, cu Romsilva. Reșițenii trebuie să știe: Reșița a devenit proprietarul domeniului schiabil. Cele 23 de hectare pe care le avem pe Muntele Semenic sunt proprietatea orașului. Acum, proiectul domeniul schiabil este în derulare masivă: se defrișează și se lucrează concomitent cu stabilizarea solului. Încercăm să înierbăm cele 23 de hectare de pârtie până în luna septembrie, astfel încât să nu avem probleme cu scurgerile de torenți, de noroaie și să stabilizăm terenul”, a declarat primarul Reșiței, Ioan Popa, în cadrul unei conferințe de presă. Acesta a precizat că, după finalizarea acestor lucrări, pasul următor va fi scoaterea la licitație a proiectului tehnic și a execuției telegondolei.

 

În ceea ce privește finanțarea proiectului, sunt luate în calcul mai multe variante: bani de la Guvern, prin Ministerul Economiei, fonduri europene, prin Agenția de Dezvoltare Regională (ADR) Vest sau un credit sindicalizat de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) sau Banca Mondială. Potrivit celor declarate, edilul Ioan Popa preferă ultimele două variante, întrucât experiența altor proiecte similare finanțate cu bani de la Guvern nu a fost una fericită: „La ora aceasta suntem în discuții avansate cu Ministerul Economiei să ne prindă în planul de finanțare al ministerului. Mai sunt discuții cu ADR Vest, însă, din păcate, fiind vorba despre o activitate profitabilă, poate finanța doar în limita a 30%. Dar, estimând proiectul la peste 30.000.000 de euro, 10.000.000 dacă vin de la ADR e foarte bine. Restul de 20.000.000, dacă vin de la Ministerul Economiei, bine, dacă nu, suntem gata să luăm un credit sindicalizat de la BERD sau de la Banca Mondială pentru a finaliza proiectul într-un timp cât mai scurt. Nu mizez, sincer, foarte mult pe bani de la Guvern pentru că proiectele de genul acesta s-au derulat foarte prost: Voineasa, cu întârzieri de șapte ani, Borșa, întârzieri de 12 ani. Prefer să luăm un credit și să mai aducem resurse cu ajutor de la ADR Vest”.

 

Turism „all season” pe Semenic

 

Zona turistică Semenic-Crivaia va fi una „all season”, care va atrage turiști atât iarna, între 3.000 și 5.000 de schiori pe zi, cât și în celelalte anotimpuri. „Estimările făcute pe planurile inițiale sunt undeva la 3.000 de schiori pe zi în timpul săptămânii și 5.000 în weekend. Pentru sezonul de vară, amenajăm piste de downhill, oamenii vor putea urca cu bicicletele în telegondolă, vor avea diverse trasee, și mai complicate, și mai lejere, se vor face track-uri de poteci, pentru mers pe jos, și sunt convins că sezonul de vară, așa cum Austria începe să crească de la an la an, va avea o pondere importantă și în zona Semenic”, a declarat Ioan Popa.

 

Edilul Reșiței este încrezător că, deși nu se află pe teritoriul administrativ al Reșiței, domeniul schiabil și celelalte facilități din zona turistică Semenic-Crivaia vor genera prosperitate pentru municipiul de pe Bârzava: „Din calculele noaste, va rezulta o activitate care va genera un profit între 3 și 5 milioane de euro pe an, pentru municipiul Reșița. Iar dacă spun 3-5 milioane de euro, spun între 15 și 22 de kilometri de șosele asfaltate în oraș. Beneficiul pe care îl aduce acest proiect va fi un motor care va genera prosperitate pentru oraș, nu numai din punct de vedere al câștigului financiar, al profitului pe care îl va genera domeniul schiabil, dar și din punct de vedere al dezvoltării pe orizontală pe care o va crea, pentru că va aduce extrem de mulți turiști în zonă”.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite