La 250 de ani de la aprinderea primelor furnale care au marcat nașterea Reșiței industriale, capitala Banatului Montan încearcă să își găsească o nouă identitate. Autoritățile locale și specialiști din diverse domenii lucrează, de câteva luni, la crearea unui brand şi, în scurt timp, reşiţenii vor putea afla cum vor arăta logoul şi sloganul municipiului – două dintre elementele procesului de branding.
Primii paşi pentru reinventarea imaginii „Cetăţii de foc” au fost făcuţi la sfârşitul anului trecut, când Primăria Reşiţa a organizat un prim workshop de branding care a reunit autorităţi, specialişti şi reprezentanţi ai societăţii civile. „Procesul de branding al Reşiţei se derulează deja de vreo opt luni. Am făcut un consiliu de brand şi am implicat cât de mult posibil comunitatea reșițeană, de la copii, adolescenți, tineri din toate zonele de pregătire, până la persoane de vârsta a treia. Avem, deja, un logo și un slogan. Se lucrează la finisaje, îl vom expune public, ca să îl validăm cu reșițenii noștri”, a anunţat primarul Ioan Popa.
Edilul a dezvăluit şi care sunt simbolurile pe care se va baza noua imagine a Reşiţei: „Este important că vorbim despre flacără aici, vorbim despre oxigen, vorbim despre verde, vorbim despre natură. Reșița este un oraș care e binecuvântat de Dumnezeu, e înconjurat de natură. După zecile de ani, poate peste o sută de ani, de industrie grea care, pe lângă beneficiile economice, a adus probleme serioase de mediu, iată, acum, Bârzava e curată, au apărut pești, au apărut rațe. Pădurile din jurul Reșiței le vom introduce într-un proiect pe care l-am depus deja la Romsilva, să capete rolul de perdea de protecție a orașului, astfel încât să blocăm tăierile de păduri din jurul orașului Reșița. Dorința noastră, a tuturor, este să schimbăm destinul acestui oraș, să îl ducem într-o altă direcție decât aceea a industriei grele pe care a avut-o în ultimii zeci de ani”.
Sursă foto: arhivă resita.ro – evenimentul Ceetrus „Reșita 2030 – Împreună schimbăm fața orașului” (9 septembrie 2020)