SEMMERINGUL – RELOADED. Locomotiva cu abur, readusă la viață! Garniturile de tren, suplimentate! Gările, restaurate! Traseul, prelungit până în Serbia!

 

Conducerea executivă a Consiliului Județean (CJ) Caraș-Severin și autoritățile locale din Oravița și Anina, alături de Căile Ferate Române, caută cele mai bune soluții pentru „restaurarea a tot ceea ce înseamnă Semmeringul Bănățean”, se arată într-un anunț al CJ, postat pe pagina de facebook a instituției.

 

După două weekenduri consecutive în care peste o mie de turiști au vizitat Semmeringul Bănățean, conducerea CFR și-a trimis reprezentanții la fața locului, pentru a analiza împreună cu autoritățile locale problemele cu care se confruntă cea mai veche cale ferată montană din România și, totodată, pentru a identifica soluții de rezolvare a acestora.

 

„Una dintre cele mai frumoase căi ferate din Europa merită să-și reia strălucirea, așa că ne-am propus să o repunem în valoare, mai ales pentru efectele benefice majore pe care le-ar putea avea asupra sectorului economic pentru zona Oravița-Anina”, a declarat președintele Consiliului Județean (CJ) Caraș-Severin, Romeo Dunca, la finalul discuțiilor pe care le-a avut ieri, la Oravița, cu Ion Stoichescu, directorul Regionalei Căi Ferate Timișoara. La întâlnirea ce a avut loc chiar în Gara Oravița au mai participat primarul Dumitru Ursu, administratorul public al Aninei și fostul edil al orașului, Dan Dumitru Vlad, respectiv Gheorghe Românu, și arhitectul șef al județului, Luminița Munteanu.

 

 

Discuțiile s-au concretizat, ni se spune, prin stabilirea unei liste de priorități asumate de toate părțile. Cu impact pe termen scurt, se intenționează: contactarea unui operator privat care să poată suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente; prelungirea perioadei de staționare a trenului în gară, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a face fotografii; restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în momentul de față este expusă ca piesă de muzeu și care, în urma restaurării, ar da un iz istoric acestor călătorii. De asemenea, reprezentantul Căilor Ferate Române, potrivit anunțului făcut de CJ Caraș-Severin, va analiza posibilitatea ca, de anul viitor, pe ruta feroviară Oravița-Anina să opereze cel puțin o cursă suplimentară pe zi în sezonul turistic.

 

CITEȘTE ȘI: 350 de turiști într-o singură zi pe cea mai veche cale ferată montană din țară, Oravița – Anina! CFR întârzie suplimentarea numărului de vagoane

 

Totodată, declară Romeo Dunca, „restaurarea gărilor din Anina și Oravița este un alt obiectiv pe care ne dorim să-l putem duce la bun sfârșit, iar directorul Ion Stoichescu ne-a asigurat de sprijinul său. Cele două gări aparțin patrimoniului cultural clasa A, astfel că este imperios necesar să intervenim și asupra lor”. Se are în vedere și amenajarea de parcări și spații comerciale în apropierea celor două gări.

 

Pe de altă parte, se intenționează ca, printr-un proiect de cooperare transfrontalieră, traseul feroviar Anina-Oravița să fie prelungit pe la Iam până în Serbia, la Biserica Albă. O inițiativă care, o dată concretizată, ar putea duce la creșterea semnificativă a numărului de turiști în Banat, de ambele părți ale graniței.

 

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available