Conducerea Aquacaraş va semna, zilele acestea, contractul pentru achiziţionarea a peste 80 de utilaje pentru intervenţii la reţelele de apă şi canal. Acestea vor fi repartizate la cele opt puncte de lucru ale societăţii.
Aquacaraş va avea 86 de utilaje noi, care vor fi achiziţionate din fonduri europene, în cadrul Proiectului regional de dezvoltare a infrastructurii de apă și apă uzată în județul Caraș-Severin, finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Valoarea totală a investiţiei este de aproximativ 7.500.000 de euro. „Urmează să semnăm contractul cu utilajele. Este vorba despre 7.500.000 de euro, care capitalizează această societate greu decapitalizată pe alte vremuri. Am mai spus, când am venit eu aici, la conducerea societăţii, mergeam la avarii cu bicicletele. Şi nici bicicletele nu erau ale noastre, erau ale angajaţilor. Este un bun prilej de a îmbunătăţi calitatea serviciilor, de a elimina toate inconvenientele”, a declarat directorul Aquacaraş, Gheorghe Filipescu.
Potrivit preşedintelui Consiliului Judeţean (CJ) Caraş-Severin, Romeo Dunca, este vorba despre cea mai importantă investiţie în utilaje din istoria societăţii judeţene de apă şi canal: „Sunt 86 de utilaje care vor veni să suporte mentenanţa întrgii reţele de apă şi canal din judeţ: vome, buldoexcavatoare, bobcat-uri, remorci pentru transportat utilajele respective, absolut tot, maşini la nivelul secolului XXI. O investiţie de peste 7.000.000 de euro nu a avut Aquacaraş niciodată în istorie”.
Utilajele vor fi repartizate la punctele de lucru ale Aquacaraş din Reşiţa, Caransebeş, Anina, Bocșa, Oțelu Roșu, Oravița, Moldova Nouă şi Băile Herculane, astfel încât activitatea să fie eficientizată, atât în ceea ce priveşte întreţinerea reţelelor cât şi intervenţiile la avarii. „Vor fi minimum patru utilaje la fiecare punct de lucru, astfel încât să nu mai facem cheltuieli inutile. De exemplu: acum avem o avarie, ne ducem cu căţel, cu purcel, de la Reşiţa la Moldova Nouă sau la Herculane. Vom avea în zone vidanje, vome, vome mici care pot merge pe alei înguste pentru a satisface solicitările şi nevoile cetăţenilor“, a precizat directorul Gheorghe Filipescu.
În ceea ce priveşte personalul care va deservi aceste utilaje, conducerea Consiliului Judeţean şi cea a Aquacaraş lucrează la o formulă de parteneriat cu Direcţia de Drmuri Judeţene din subordinea CJ. „O parte din operatorii pentru aceste utilaje îi vom angaja la Direcţia de Drumuri Judeţene şi îi vom detaşa pe bază de factură, în aşa fel încât să împărţim costurile, iar ei vor face servicii şi pentru Aquacaraş, care nu va trebui să suporte întregul cost. Astăzi, un cost cu un angajat este mai mare decât leasingul la un utilaj. Iar în anumite zone, Aquacaraş va închiria utilajele necesare, câteva ore, zile, în funcţie de nevoi, la curăţarea părţii carosabile, parte din deszăpezire, să nu mai plătim altor firme“, a explicat preşedintele CJ, Romeo Dunca.