Aviz favorabil de la CFR. Modernizarea căii ferate Reșița – Timișoara SE FACE!

 

CFR a dat, astăzi, 22 februarie, aviz favorabil pentru modernizarea liniei de cale ferată Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, proiect realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între primăriile Reșița și Timișoara, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

 

Proiectul inițiat de primarul Reșiței, Ioan Popa, ce vizează reabilitarea și modernizarea legăturii feroviare dintre capitala Banatului de munte, Reșița, și capitala Banatulu de câmpie, Timișoara, a mai trecut un hop important. Astăzi, 22 februarie, Consiliul Tehnico-Economic al CFR a avizat favorabil variantele optime prezentate în cadrul Studiului de Fezabilitate realizat de Metroul SA pentru Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră pentru cele două componente: Componenta A: Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră (58 km) propusă pentru finanțare în cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investiție în valoare de 2.092.343.265,44 lei, fără TVA, respectiv Componenta B: Reșița Nord – Voiteni (59 km) propusă pentru finanțare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat și/sau alte surse legal constituite, o investiție în valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fără TVA.

 

Principalele obiective ale lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane sunt: creșterea vitezei maxime de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă la 80 km/h, pe ambele tronsoane; modernizarea a 21 de stații, halte și puncte de mișcare, dintre care 12 pe tronsonul Reșița Nord – Voiteni; reabilitarea a 58 de treceri de nivel (35 pe tronsonul Reșița Nord – Voiteni); 33 de poduri – 12 pe tronsonul Reșița Nord – Voiteni și 138 de podețe (119 pe tronsonul Reșița Nord – Voiteni)

 

Termenul de realizare a investițiilor pe cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontieră, din care opt luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care opt luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor. Proiectul este realizat în cadrul parteneriatului comun semnat între Primăria Reșița, Primăria Timișoara, Consiliul Județean Caraș-Severin, Consiliul Judeţean Timiş și CFR  SA.

 

„În cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investiții Reabilitarea/modernizarea liniei CF Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră, semnat cu autoritățile locale, reprezentanții CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentaţiilor și derularea procedurilor de achiziţii publice și, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea și recepția lucrărilor de modernizare pe cele două tronsoane”, au precizat reprezentanții CFR SA.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available