Buget record pentru drumurile naţionale din Regiunea Vest. Patru tronsoane din Caraş-Severin sunt cuprinse în programul de reparații capitale

 

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara a avut, în 2022, un buget de peste 240.000.000 de lei pentru întreţinerea reţelei de drumuri naţionale din judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş.

 

(DRDP) Timișoara administrează, în zona de vest a ţării, peste 2.600 de kilometri de drumuri naționale și autostrăzi, pentru întreţinerea cărora a avut la dispoziţie un buget record. „2022 se încheie cu cel mai mare buget alocat pentru întreţinere din ultimii zece ani, peste 240.000.000 de lei. În 2021, suma alocată a fost de circa 180.000.000 de lei. Au fost realizați, în acest an, cei mai mulți kilometri de covoare asfaltice – aproximativ 150 km – și cele mai multe lucrări în regie proprie, de reciclare la rece in situ – peste 96.800 metri pătrați, prin Secția de Producție Lucrări Drumuri, pe DN 57 și DN 59B”, transmite purtătorul de cuvânt al DRDP Timişoara, Alina Sabou.

 

Prin deblocarea programului de reparații capitale, în prezent, se află în diverse stadii – achiziție, proiectare, execuție – proiectele pentru şase tronsoane, dintre care patru sunt pe raza judeţului Caraş-Severin. Este vorba despre DN 57 Nicolinț – Oravița, în execuție; DN 57B – trei proiecte pentru consolidare corp drum şi realizare ziduri de sprijin, în faze de achiziție sau în execuție; DN 58A – consolidare corp drum și zid de sprijin pe raza comunei Fârliug, în faza de proiectare şi DN 67D – consolidare corp drum și zid de sprijin, Băile Herculane, în faza de proiectare. Celelalte două tronsoane sunt pe raza judeţului Hunedoara: DN 74 – consolidare corp drum Buceș – Vulcan, în faza de proiectare şi DN 66A – consolidare corp drum pe sectorul Lupeni – Uricani, în procedură de achiziție.

 

În ceea ce priveşte programul de investiții, reprezentanţii DRDP Timişoara informează că sunt în derulare proiecte pentru finalizarea lucrărilor la pasajul denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7); extinderea zonelor cu copertine modulare în PCTF Nădlac II şi reamenajarea intersecției DN 66 cu sens giratoriu în localitatea Hațeg. În curs de proiectare este consolidarea și amenajarea DN 7A Obârșia Lotrului – Petroșani, iar în procedură de achiziție se află proiectul de amenajare a intersecției DN 7 cu DN 76 (Deva). „Un proiect de investiții major pentru zona de vest și nu numai va demara în 2023. Este vorba despre lucrările pentru secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, sectorul Margina – Holdea. DRDP Timișoara asigură activitatea de supervizare și consultanță pentru acest proiect. Ordinul de începere pentru partea de proiectare a fost dat în 5 decembrie, iar în primăvara lui 2023 va începe organizarea de șantier și pregătirea efectivă a terenului pentru începerea lucrărilor. Şi în 2023 ne vom menține implicarea maximă în activitatea de îmbunătățire a infrastructurii rutiere, pentru a asigura o viabilitate și siguranță rutieră crescute pe drumuri naționale și autostrăzi”, a transmis director regional DRDP Timișoara, Nicoleta Pordea.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available