Cinci oferte pentru reabilitarea lotului șase al căii ferate Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș

 

Asocieri de firme din Franța, Spania, Italia, Turcia și România au depus oferte pentru modernizarea căii ferate Poarta – Caransebeș, în lungime de 37 de kilometri, care reprezintă lotul 6 al liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean.

 

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a anunțat că astăzi, 30 septembrie, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziție sectorială privind atribuirea contractului de proiectare și execuție aferent obiectivului de investiţii „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean”, Lot 6: Poarta – Caransebeș, km 436+887 – km 474+046,53.

 

În cadrul procedurii, au depus oferte cinci asocieri de firme: S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider asociere) și DRUM ASFALT (asociat); FCC CONSTRUCCION S.A. (lider asociere) – GÜLERMAK SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ (asociat); ITINERA SPA (lider asociere) – SAIPEM S.P.A. (asociat); IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (lider asociere) – ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ (asociat); OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (lider asociere) – Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. (asociat) – INFRAVIS S.R.L. (asociat).

 

Valoarea estimată a achiziției publice este cuprinsă între 2.208.020.546 lei – 2.628.839.127, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport 2021 – 2027 și de la bugetul de stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor va fi de 72 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție.

 

Porivit reprezentanților CFR Infrastructură, principalele obiective preconizate prin implementarea proiectului de reabilitare a căii ferate Poarta – Caransebeș sunt: modernizarea liniei de cale ferată, linie simplă sau dublă, electrificată, de 25 kV; introducerea instalațiilor de centralizare electronice sau electrodinamice noi sau reabilitate, după caz, în stații și linie curentă și introducerea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2; sarcina maximă 22,5 tone/osie; lungimea maximă a trenului de 740 m în toate stațiile; caracteristici ale peroanelor: peroane înalte cu lungime de 400 m, în toate stațiile; ecartament nominal: 1435 mm; lucrări de reabilitare a tunelurilor Feneș și Tîmpa; lucrări de construcție nouă a două tuneluri galerie simplă cu cale dublă: Poarta 2 (550 m) și Poarta 3 (305 m); lucrări civile în stații – igienizare și cosmetizare a construcțiilor existente, intervenții la structuri, eficientizare fluxuri; îmbunătăţirea geometriei traseului în plan și în profil longitudinal; lucrări de semnalizare și telecomunicații; viteze de circulație ale trenurilor de maxim 120 km/h; modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea; mărirea capacității de tranzit; montarea de panouri fonoabsorbante sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available