Desființarea inspectoratelor școlare județene! „Acesta este unul dintre punctele forte din programul pentru educație al USR PLUS”

Candidații propuși de Alianța USR PLUS Caraș-Severin pentru Parlamentul României au prezentat, în cadrul conferinței de presă susținute la Reșița, principalele obiective pe care alianța le are pentru o viitoare guvernare, după alegerile din 6 decembrie.

„Un stat reformat”, „Sănătate cu prioritate”, „Economia pe care țara o merită” sau „Educație ca la carte” sunt doar o parte dintre angajamentele prin care USR și PLUS își propun să facă „o revoluție a bunei guvernări”.

40 de angajamente

„Programul de guvernare al alianței cuprinde 40 de angajamente din domenii diverse: angajamente pentru antreprenori, posibilitatea de finanțare a firmelor, a IMM-urilor în funcție de stadiul de dezvoltare, nu doar start-up-uri, programe pentru fermieri, pentru susținerea fermelor mici și mijlocii care au fost uitate și neglijate de către toate guvernările, prin crearea unor food hub-uri, centre de colectare și distribuție de care au foarte mare nevoie fermierii, lipsa unei infrastrucuturi de vânzare a produselor fiind marea lor dramă. Prioritare sunt și investiții din fonduri europene. Recent, Comisia Europeană a lansat un program de redresare care se bazează pe energia verde și pe digitalizare, iar România este un teren propice pentru o astfel de dezvoltare”, a declarat președintele USR Caraș-Severin, Andrei Plujar, care deschide lista Alianței USR PLUS pentru Camera Deputaților.

Autonomie și descentralizare în educație

O parte consistentă a programului de guvernare al USR PLUS o reprezintă educația, iar unul dintre specialiștii care au lucrat la acest program, Luminița Dolângă, deschide lista USR PLUS Caraș-Severin pentru Senat. Aceasta a explicat că „programul pentru educație se bazează pe autonomie și descentralizare. Sunt câteva puncte forte în el, printre care desființarea inspectoratelor școlare și reorganizarea lor, fără politică în școli, manageri aleși pe criterii profesionale. Descentralizarea aduce decizia la nivelul școlii, deoarece elimină aceste mamuturi care stau între minister și școli. În privința educației, transformarea va fi de durată, sunt foarte multe aspecte care trebuie schimbate. Pe lângă descentralizare și autonomie, mai există discuții legate de curriculum, despre modalitatea prin care putem atrage copiii în școli, există un procentaj alarmant de analfabetism funcțional care trebuie rezolvat”.

Profesorii trebuie evaluați altfel!

De asemenea, în programul pentru educație elaborat de USR PLUS se regăsesc și soluții pentru școala online, cum ar fi: „biblioteci care să ajute profesorii sau programe de formare pentru aceștia. Profesorii așteaptă să fie formați, dar nu prin aceste CCD-uri (Casa Corpului Didactic, n.r.) care sunt de fapt o fabrică de credite și nu produc plusvaloare în activitatea dascălilor. Sunt modalități să evaluăm profesorii așa cum evaluăm elevii, pentru că nu există un feed-back în momentul de față referitor la activitatea lor didactică. Profesorii așteaptă să fie evaluați ca să își identifice ei înșiși nevoia. Iar nevoia trebuie condusă către cursuri performante, către cursuri externalizate care într-adevăr să îi pregătească”, a precizat Luminița Dolângă.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite