Licitația pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe secțiunea Poarta – Caransebeș a fost lansată astăzi, fiind vorba despre ultimul lot al obiectivului Craiova – Poarta – Caransebeș, în lungime totală de 225 de kilometri.
Proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare pe sectorul Poarta – Caransebeș, în lungime de 37 de kilometri, prevede lucrări la calea ferată, poduri, pasaje, tuneluri, stații și halte. Valoarea financiară estimată a contractului derulat de CFR Infrastructură este de 1.331.527.894 lei fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programului Transporturi 2021 – 2027.
„Licitaţia pentru modernizarea secțiunii Poarta – Caransebeș, Lotul 6 al tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, a fost lansată astăzi. Câștigătorul va avea la dispoziție 72 luni pentru proiectarea și execuția lucrărilor, din care 12 luni pentru elaborarea proiectului și 60 de luni pentru execuția lucrărilor”, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26 iunie 2023.
„Principalele obiective feroviare pe secțiunea Poarta – Caransebeș sunt: 37,160 km pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h; șapte stații și halte; 18 poduri; 65 de podețe; 18 pasaje inferioare și superioare; două tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta, de 500 m, respectiv 305 m; două tuneluri reabilitate – Feneș și Tâmpa; zece treceri la nivel cu calea ferată; două Puncte de Oprire, la Poarta și Petroșnița; construcții civile în stațiile Teregova, Armeniș, Slatina Timiș, Vălișoara, Balta Sărată și în haltele Valea Timișului, Caransebeș; dublare de linie pe secțiunile PO Poarta – Teregova, Slatina Timiș – Vălișoara, Vălișoara – Balta Sărată; modernizarea instalațiilor de semnalizare, centralizare, telecomunicații; bariere automate la trecerile la nivel; panouri fonoabsorbante; sistem european de management al traficului pe întregul tronson; lucrări specific protecției mediului”, au transmis reprezentanții CFR Infrastructură.
Proiectul de reabilitare a linie de cale ferată Craiova – Poarta – Caransebeș are drept obiect general îmbunătățirea infrastructurii pentru creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 km/h și 160 km/h. De asemenea, proiectul mai vizează: modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacității de tranzit; modernizarea podurilor și a podețelor; reabilitarea și modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi a tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot; introducerea în stații de instalații de centralizare electronică noi.