Primăria Reșița vrea transport public modern și sigur. Au fost făcute primele plângeri penale pentru vandalizarea autobuzelor electrice

 

Modernizarea transportului public de călători în municipiul Reșița a intrat în linie dreaptă, iar reprezentanții Primăriei și cei ai societății Transport Urban Reșița fac apel la călători să respecte regulile și să se comporte civilizat în noile mijloace de transport în comun.

 

Primele autobuze electrice achiziționate de Primăria Reșița sunt în trafic încă de la începutul lunii august, iar în aceste zile se face recepția lucrărilor din cadrul proiectului de reintroducere a tramvaiului, în paralel cu probele efectuate de cele 13 garnituri pe toată lungimea traseului, de la Kaufland la Muncitoresc. Totodată, este în curs licitația pentru achiziționarea a încă 14 autobuze electrice, pe lângă cele zece deja existente în flota Transport Urban Reșița (TUR), și vor fi cumpărate și opt microbuze, tot electrice, care vor asigura transportul călătorilor spre zonele mai greu accesibile ale orașului – Moroasa, Lend, Poiana Golului, Dealul Mare, Driglovăț.

 

„Am ridicat standardele transportului public din Reșița. Cele zece autobuze electrice oferă acum condiții moderne pentru călătorii noștri: aer condiționat – călătorii plăcute indiferent de vreme; poluare redusă – contribuim la un oraș mai curat și la un aer mai respirabil; condiții moderne și curățenie – autobuze bine întreținute pentru o experiență de transport de calitate; plata cu cardul – rapid și simplu, fără grija numerarului; afișaje digitale – informații clare despre stațiile următoare pentru o călătorie fără griji”, au transmis reprezentanții TUR.

 

De asemenea, pentru a asigura un mediu civilizat și protejat în mijloacele de transport public, autobuzele electrice sunt dotate cu sisteme avansate de supraveghere video – câte opt camere de supraveghere în fiecare vehicul. „Aceste camere ne permit să identificăm rapid și să gestionăm orice incidente, contribuind la un transport sigur și de calitate. Deja am înregistrat două plângeri penale, susținute de dovezi video clare. Nu tolerăm astfel de comportamente, iar protejarea investițiilor noastre și a confortului pasagerilor rămâne prioritatea noastră”, au precizat reprezentanții TUR. În acest sens, a fost creat un canal direct de comunicare – un grup oficial pe WhatsApp, unde pasagerii pot semnala rapid probleme sau incidente observate în autobuze: https://wa.me/message/YCVQIDJOGI5WF1.

 

Săptămâna trecută a început și recepția finală a lucrărilor efectuate în cadrul proiectului de modernizare a infrastructurii rutiere în vederea introducerii tramvaielor. Aceasta este realizată în trei faze: depou (zona Kaufland) – Triaj (stația OMV);  Triaj – Piața Republicii (Muncitoresc); stația intermodală și Calea Timișoarei. „La acest proiect mai avem doar lucrări de reparații, revizia unor lucrări care poate nu au fost făcute corespunzător, evident pe cheltuiala constructorului. Mai avem câteva lucrări pe podurile de la Doman și de pe Bârzava, sunt câteva tronsoane betonate unde avem niște stâlpi de iluminat pietonal care vin un pic revizuiți, în rest nu mai sunt lucrări considerabile, doar se mai ridică capace de pluvial, mai punem câteva elemente de mobilier urban, în special în Piața Republicii. Suntem pe final”, a declarat primarul Ioan Popa.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available