Reșița devine virală! Campanie inedită de promovare a patrimoniului arhitectural, industrial și cultural al orașului

 

Peste 20 de creatori de conținut și jurnaliști se vor afla, la acest sfârșit de săptămână, la Reșița, la invitația Cronicari Digitali – proiectul cultural creat de Zaga Brand și Asociația Human Made Art (HUMART) – pentru a descoperi și pentru a viraliza patrimoniul arhitectural, industrial și cultural al orașului.  

 

Tripla aniversare a Reșiței – 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur, 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive cu abur din Triaj – este celebrată de Cronicari Digitali, prin proiectul „50:100:150 RE: member, RE: connect, RE: discover” –  eveniment prin care influencerii aflați în turneu de promovore a celor mai noi trasee de pe Via Transilvanica vor face viral orașul punând în valoare, în mediul digital, diversitatea patrimoniului arhitectural, industrial și cultural.

 

„Cu o echipă de peste 20 de jurnaliști, instagrameri, blogeri, tik-tok-eri, podcasteri și vlogeri, Cronicari Digitali, în turul dedicat Via Transilvanica, se vor opri timp de 24 de ore la Reșita pentru a îi spune povestea triplei aniversări în mediul digital, în fața unor comunități online care însumează sute de mii de persoane interesate de patrimonial cultural al României. Toți vor afla că în 2022 Reșița marchează o triplă aniversare: 150 ani de la fabricarea primei locomotive cu abur, 100 ani de la construirea Fabricii de Locomotive și 50 ani de la inaugurarea Muzeului de Locomotive cu abur din Triaj. Știm că Reșita este un nou centru urban al renașterii culturale și urmărim cu încântare activitățile de aici, din ultimii doi ani. Orașul este și un punct important pe harta Via Transilvanica. De aceea, în cadrul rezidenței de digital storytelling din 2022 i-am dedicat un proiect special – RE: member, RE: connect, RE: discover”, explică Silvia Teodorescu, coordonatorul Cronicari Digitali.

 

În acest weekend, Reșița va deveni, pentru o zi, cel mai instagramat loc din România, traseul influencerilor incluzând atât obiective cunoscute, cât și spații nedescoperite încă de public, cum ar fi: Școala Pittner, furnalul din incinta TKM, Muzeul Locomotivelor cu Abur, Muzeul Cineastului Amator, Muzeul Banatului Montan, Dealul Golului, Palatul Cultural, Magazinul Universal, Podul de la Vamă și funicularul, Vila Koch, gura de vărsare în Bârzava a „canalului topitoriei” (Schmelzgraben), clădirea Gării Reşiţa Sud, clădirea fostei Administraţii Comunale a Reşiţei Române, locuințele fraților Blăjița și casele familei Neff, clădirea fostei Școli Siderurgice, clădirea Muzeului de Piatră, Teatrul de Stat și Hala Minda. Imaginile și poveștile surprinse de creatorii de conținut și de jurnaliști vor putea fi văzute pe Instagram și Facebook urmărind hashatgul #cronicaridigitali și #discoverresita.

 

Totodată, în Reșița va fi înregistrat și un episod special al celui mai popular podcast cultural românesc, Cronicari Digitali, în care realizatorii Diana Popescu și Cosmin Dragomir vor căuta să descopere patrimoniul arhitectural, industrial și cultural al orașului, dar și pe cel gastronomic, cu ajutorul unor personalități locale.

 

„50:100:150 RE: member, RE: connect, RE: discover” este un proiect derulat de Asociația Human Made Art (HUMART), cu susținerea Primăriei și Consiliului Local al Municipiului Reșița, prin Programul „Granturi Reșița – spațiu cultural”. Numele proiectului face trimitere la tripa aniversare marcată de Reșița în 2022 și face o conectare cu cele trei direcții de dezvoltare ale municipiului. „Este vorba despre Reșița nouă – orașul tinerilor, noi căi de reconectare a tinerilor reșițeni cu comunitatea și orașul; Reșița – oraș smart city, cu rolul major al artei în educația urbană; Reșița – oraș înfrățit cu natura, cu rolul major al artei în sustenabilitatea conceptului de oraș verde. Re: member – pentru că prin acest proiect este susținută cunoașterea trecutului Reșitei (remember), încurajând astfel transformarea în membri activi ai comunității care susțin viitorul orașului (member). Re:connect – oferă perspectiva către Resița nouă, ca orașul tinerilor din Banat, reconectați între ei prin tehnologie smart din rețelele sociale și digital media. Re: discover – este scânteia de la care pornește proiectul, fiind generată de la tripla aniversare care oferă pretextul dezvăluirii către publicul larg a diversității patrimoniului local”, explică inițiatorii proiectului.

 

După Reșița, creatorii de conținut și jurnaliștii vor continua explorarea Via Transilvanica – drumul care unește România de la sud la nord – în cadrul proiectului „Rucsacul cu povestiri de pe Via Transilvanica”, prin care sunt descoperite și aduse în atenția publică cele mai noi ținuturi marcate: Terra Banatica, Terra Dacica și Terra Romana.

 

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available