Schimbă PET-ul cu biletul! Prima campanie din România care a introdus plata cu deşeuri pentru transportul public ajunge la Reșița

 

Reșițenii vor putea circula cu mijloacele de transport în comun în schimbul a cinci deșeuri: PET-uri, doze de aluminiu sau sticle. Vineri, 16 septembrie, în parcările celor două magazine Kaufland din oraș se va desfășura campania „Schimbă PET-ul cu biletul”, inițiată de Asociația Act for Tomorrow, prin care va fi marcată Săptămâna Europeană a Mobilității.  

 

Reșițenii sunt așteptați vineri, 16 septembrie, în intervalul orar 09.00 – 17.00, în parcările magazinelor Kaufland din oraș – Bd. Muncii nr. 21 sau Bd. Revoluția din Decembrie nr. 1 – să colecteze selectiv și să primească, în schimb, bilete de călătorie cu mijloacele de transport în comun. „Cei dornici să participe trebuie să aibă la ei cinci deșeuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlă) și să le introducă în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispoziție de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deșeurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza căruia vor primi biletul de autobuz pentru două călătorii de la voluntarii prezenți la fiecare punct de colectare”, transmit organizatorii campaniei „Schimbă PET-ul cu biletul”. Toate deșeurile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise către fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale.

 

Inițiativa aparține Asociației Act for Tomorrow și Kaufland România, fiind realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, în cadrul programului național Vinerea Verde. La nivel local, campania se bucură de sprijinul  Primăriei Municipiului Reșița, Societatea de Transport Urban Reșița și Asociația Mountain Brothers, în calitate de organizatori locali ai acțiunii.

 

Campania „Schimbă PET-ul cu biletul” ce are ca obiective încurajarea folosirii transportului public și promovarea colectării separate a deșeurilor, a fost lansată în 2020 și s-a desfășurat în nouă orașe – Constanța, Craiova, Iași, Timișoara, Buzău, Galați, Sibiu, Oradea și Baia Mare -, cu peste 6.700 de participanți și peste 3.300 de kilograme de deșeuri colectate. În 2021, campania a câștigat locul I la categoria Mediu, în cadrul Romanian PR Awards, cea mai importantă competiție de PR din România.

 

Anul acesta, campania a fost extinsă la nivel național și se va desfășura în 65 de orașe din toate județele țării. Extinderea campaniei a fost posibilă datorită faptului că de pe 1 septembrie 2021 toate magazinele Kaufland din țară dispun de infrastructuri de colectare separată de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri cu volum de până la 3 litri, sticlă și doze de aluminiu cu volum de până la 1 litru.

 

„Extinderea campaniei la nivel național reprezintă unul dintre obiectivele pe care le-am avut încă de la lansarea campaniei. Ne bucurăm că alături de Kaufland România și Ministerul Mediului vom reuși să replicăm această campanie într-o mișcare națională. Credem cu tărie că România trebuie să țină pasul cu noile direcții europene, potrivit cărora încurajarea folosirii transportului public reprezintă una dintre cele mai importante soluții pentru problema poluării aerului cauzată de transportul auto din marile orașe. De asemenea, vom susține primăriile care doresc să transforme campania într-o inițiativă permanentă pentru orașele lor”,  a declarat președintele Asociației Act for Tomorrow, Andrei Coșuleanu.

 

„Ne bucurăm că putem pune la dispoziția acestei campanii strategice dezvoltată alături de partenerii noștri de la Asociația Act for Tomorrow, infrastructura de colectare a deșeurilor disponibilă în toate magazinele Kaufland din țară. De asemenea, suntem fericiți că am reușit să creștem campania  de la o inițiativă locală la una națională și să oferim astfel locuitorilor din 65 de orașe din țară, pe lângă infrastructura de colectare și bilete de autobuz gratuite și, în acest fel, să încurajăm utilizarea mijloacelor de transport în comun”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available