Structură din beton armat pentru stoparea căderilor de stânci pe DN 57, în Clisura Dunării

 

Pe DN 57, la limita județelor Caraș-Severin și Mehedinți, se lucrează la polata din grinzi de beton armat pentru reținerea stâncilor care se desprind din versant.

 

După mai multe etape de detonare a stâncilor, antreprenorul lucrării de stabilizare și consolidare a versantului pe DN 57, în Clisura Dunării, zona Cozla – Berzasca, realizează în această perioadă structura de protecție și retenție tip polată care va avea rolul de a preveni producerea unor accidente în cazul prăbușirii unor roci. Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, în cadrul lucrărilor de realizare a polatei au fost finalizate până acum șase tronsoane de radier (fundație alcătuită dintr-un planșeu de beton) dintr-un total de nouă.

 

„Antreprenorul execută lucrări la infrastructura polatei cu rol de retenție a blocurilor de rocă cu risc de prăbușire, prin armare, cofrare, betonare radier fundații și elevații, respectiv săpătură radier și evacuare a materialului. Structura din grinzi de beton armat se execută pe o lungime de 110 metri, la care se adaugă un sistem de ziduri de retenție pentru protecție suplimentară până la o lungime de peste 200 de metri. Practic, dacă se vor mai prăbuși roci de pe versant, ele vor ajunge pe această polată, care va proteja drumul”, explică reprezentanții DRDP Timișoara.

 

Termenul de finalizare a lucrărilor este august 2024.

 

 

Sursă foto: DRDP Timișoara

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available