Te-ai săturat de reclamele copleşitoare de pe reţelele sociale? Plăteşti şi scapi de ele!

 

Utilizatorii platformelor Facebook şi Instagram vor fi ocoliţi de reclame începând din această lună, în schimbul unui abonament lunar. 

 

Oricine are un cont de utilizator pe una dintre aceste reţele sociale va putea plăti un abonament lunar de 12,99 euro pentru varianta Apple IOS şi Android, respectiv 9,99 euro pentru varianta de desktop, pentru a nu le mai apărea reclame pe feed. Aceasta este modalitatea găsită de compania mamă Meta pentru a se conforma cu regulile de confidențialitate a datelor din blocul comunitar, a anunţat luni The Guardian.

 

Compania a precizat că preţurile sunt mai ridicate din cauza comisioanelor percepute de magazinele de aplicații Apple și Google pentru plățile în aplicație. Tarifele urmează să fie schimbate în luna martie, atunci când utilizatorii vor trebui să plătească 6 euro pentru fiecare cont suplimentar, în cazul desktop-ului, şi 8 euro pentru smartphone-uri, dacă vor să fie ocoliţi de reclame.

 

 

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a fost motivul care a dus la crearea opţiunii de abonament de către Meta, în urma constatării Curţii de Justiţie, că în conformitate cu normele UE, privind confidențialitatea datelor, compania nu poate justifica utilizarea datelor personale pentru a direcționa oamenii cu reclame personalizate decât dacă primește mai întâi consimțământul acestora. Reclamele sunt personalizate în funcţie de prefererinţele, interesele şi căutările utilizatorilor pe platforme, ele reprezentând principala sursă de venituri pentru companie.

 

„Credem într-un internet susținut de reclame, care oferă oamenilor acces la produse și servicii personalizate, indiferent de statutul lor economic”, se arată într-o postare pe blogul Meta.

 

Compania a transmis că a respectat „spiritul și scopul acestor reglementări europene în evoluție și că se angajează să le respecte”. Înainte de a urmări un utilizator în scopuri publicitare, Meta ar trebui să obțină consimțământul explicit, conform Actului legislativ privind piețele digitale în Uniunea Europeană.

 

Opțiunea plătită „echilibrează cerințele autorităților europene de reglementare, oferind în același timp utilizatorilor posibilitatea de a alege și permițând Meta să continue să servească toți oamenii”, se arată în declarația companiei. Aplicaţiile acestea vor fi disponibile gratuit în continuare pentru utilizatorii care nu doresc un abonament anti-reclamă.

 

 

Surse foto: Getty Images

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available