33 de unități de învățământ din Caraș-Severin vor primi peste 19 milioane de lei pentru reducerea abandonului școlar. Banii sunt alocați prin PNRR

 

În sala de festivități a Palatului Copiilor din Reșița a avut loc vineri, 23 septembrie, semnarea contractelor de finanțare cu  unitățile de învățământ din Caraș-Severin beneficiare de granturi  finanțate în cadrul Programului Naţional pentru Reducerea Abandonului Școlar – Runda I. 

 

Opt unități de învățământ din mediul urban – Colegiul Național „Diaconovici-Tietz” Reșița, Colegiul Național „Mircea Eliade” Reșița; Școala Gimnazială „Mihai Peia” Reșița; Liceul „Mathias Hammer” Anina; Școala Gimnazială Nr. 2 Bocșa; Școala Gimnazială Nr. 2 Bocșa; Liceul Tehnologic „Clisura Dunării” Moldova Nouă și Școala Gimnazială „Romul Ladea” Oravița – și 25 de unități de învățământ din mediul rural – Băuțar, Berzasca, Berzovia, Carașova, Constantin Daicoviciu, Cornereva, Dalboșeț, Dognecea, Fârliug, Forotic, Glimboca, Grădinari, Măureni, Obreja, Petroșnița, Pojejena, Răcășdia, Ticvaniu Mare, Tirol, Turnu Ruieni, Sacu, Vărădia, Verendin, Vermeș și Zăvoi – vor primi, în total, 19.319.148 lei pentru finanțarea proiectelor ce vizează reducerea abandonului școlar.

 

Banii sunt alocați prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar, finanțarea fiind asigurată prin Planul Național pentru Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul proiectului pilot „Dezvoltarea unui sistem integrat de prevenire, intervenție și compensare pentru a crește participarea școlară”.

 

„Programul constă în identificarea școlilor care au elevi de învățământul primar și gimnazial și se află în risc de abandon școlar. Astfel, se urmărește sprijinirea acestora în colectarea de date relevante și realizarea planurilor de activități individualizate. Este vorba de intervenții nu numai din perspectiva acțiunilor remediale, din perspectiva oferirii unor oportunități care ar fi în premieră pentru școlile din mediul rural, respectiv accesul la platforme online, cu lecții predate de cei mai buni profesori din România. Se pot acorda și forme de sprijin material, material sportiv, echipamente IT, lucruri care le lipsesc elevilor din mediul rural și care ar putea să-i determine să nu părăsească școala. Un obiectiv important este acela al promovării examenului de Evaluare Națională și al tranziției de la gimnaziu către liceu”, a explicat inspectorul școlar general Carina Pristavu.

 

La nivel național, schema de granturi, planificată în două runde, pe parcursul anilor 2022 și 2023, vizează susținerea unui număr minim de 2.500 de școli cu risc crescut și mediu de abandon școlar.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available