350 de turiști într-o singură zi pe cea mai veche cale ferată montană din țară, Oravița – Anina! CFR întârzie suplimentarea numărului de vagoane

 

În momentul de față, pe ruta Oravița – Anina circulă o singură pereche de trenuri, Regio RE 9695 și Regio RE 9694, care are în componență doar trei vagoane, cu o capacitate maximă de 210 călători. Prea mică pentru a putea face față în condiții decente avalanșei de turiști din aceste zile.

 

În urmă cu mai puțin de doi ani (decembrie 2019), CFR dorea să închidă calea ferată Oravița – Anina, pe motiv că este nerentabilă economic, dar aceasta a fost salvată în ultimul moment, prin mobilizarea societății civile și a autorităților, fiind vorba despre unul dintre cele mai atractive obiective turistice din Caraș-Severin. Odată cu venirea primăverii, trenul care circulă pe acest traseu a devenit neîncăpător pentru turiștii sosiți din întreaga țară.

 

Weekendul trecut, aproape 500 de turiști au călătorit pe Semmeringul bănățean, iar la acest sfârșit de săptămână, doar sâmbătă au fost 350 de turiști, unii dintre ei veniți cu autocarele, din București și din Ploiești. „Deși astăzi (sâmbătă, 15 mai, n.r.) a fost mai posomorâtă vremea în Munții Aninei, turiștii și-au făcut apariția într-un număr foarte mare la tren, la dus fiind 230 de călători veniți din toată țara, fie individual, fie în excursii organizate, iar la întors 120, în aceleași situații. Două autocare, din Ploiești și București, au fost de la Oravița la Anina și un alt autocar din București a fost de la Anina la Oravița”, se precizează pe pagina de facebook Trainspotting Oravița.

 

Garnitura de tren ar urma să fie suplimentată cu încă un vagon, însă, deocamdată, acesta se află în revizie tehnică. „Cerem încă o dată Regionalei CFR Timișoara să grăbească revizia vagonului 28-29 454 pentru a suplimenta trenul, astfel încât să acoperim capacitatea maximă de locuri și să nu mai repetăm situația de a transporta călătorii în picioare! Așteptăm și al patrulea vagon să sosească de la revizie și atunci vom avea 270 de locuri disponibile la tren”, precizează Trainspotting Oravița.

 

Dar dezinteresul manifestat de CFR față de această cale ferată și față de turiștii care doresc să călătorească pe Semmeringul bănățean nu se oprește aici. Dacă nu își achiziționează biletele online sau, în avans, de la orice agenție de voiaj CFR sau de la alte case de bilete CFR din țară, aceștia riscă să rămână fără loc în tren deoarece casa de bilete din gara Oravița nu funcționează.

 

Prețul unui bilet pe Semmeringul bănățean este de 14 lei/sens, iar cei care aleg varianta dus-întors beneficiază de o reducere, tariful total fiind 24 de lei. De asemenea, beneficiază de reduceri: elevii  – 100%, în baza carnetului de elev și a Codului Numeric Personal; studenții – 50%, în baza legitimației de student și a Codului Numeric Personal; pensionarii – 50%, în baza cupoanelor de pensie roșii.

 

Trenul circulă zilnic, cu plecare din gara Oravița la ora 11.15, iar din Anina, la ora 14.40.

 

Calea ferată Oravița-Anina a fost inaugurată în 1863 și este considerată, și astăzi, una dintre cele mai impresionante linii de cale ferată din sud-estul Europei, o capodoperă în materie de construcții feroviare, cu 14 tuneluri săpate în stâncă, zece viaducte și șase gări (Oraviţa, Brădişoru de Jos, Lişava, Ciudanoviţa, Gârlişte și Anina), pe un traseu de 33 de kilometri, cu o diferență de nivel de 340 de metri.

 

 

Sursă foto: FB Trainspotting Oravița

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite