Un furnizor de energie electrică și de gaze din vestul țării, care operează inclusiv pe piața din Banat, a fost depistat de comisarii de la Protecția Consumatorilor că folosește practici comerciale incorecte pentru atragerea de noi clienți.
În urma unei reclamații primite la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș, referitoare la posibile practici comerciale incorecte folosite în activitate de către un operator economic din domeniul furnizării de energie electrică și gaz, o echipă de control a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a realizat verificări în teren. Concluzia comisarilor a fost că operatorul economic în cauză afișa, pe site-ul propriu, sintagma „BENEFICIAZĂ DE CEL MAI BUN PREȚ LA GAZ” care nu a putut fi probată de reprezentanții companiei, comparatorul de oferte demonstrând chiar contrariul, se arată într-un comunicat de presă al ANPC.
Oferta comercială a operatorului economic vizat de control preciza că prețul energiei active este, din februarie 2021, de 239,95 lei/MWh, fără accize și TVA. După calcularea prețului complet, s-a ajuns la concluzia că prețul real ajungea la valoarea de 634,03 lei/MWh (având incluse toate taxele), ceea ce înseamnă că prețul final era de 2,64 ori mai mare decât cel afișat în ofertă, informează reprezentanții ANPC. Același lucru s-a întâmplat și în cazul ofertei de gaz: în februarie 2021 prețul prezentat era de 63 lei/MWh, fără taxe incluse, însă prețul final care conținea toate taxele ajungea la 123,88 lei/MWh. Adică aproape dublu față de cel prezentat.
Echipa de control de la Protecția Consumatorilor a considerat că informația astfel prezentată de operatorul economic în oferta sa atrage mult mai ușor consumatorul, acesta constatând după încheierea contractului că, de fapt, prețul final pe care urmează să-l plătească este altul, mult mai mare. „Operatorul economic avea obligația, conform legii, să prezinte în ofertă prețul final al utilităților furnizate, modul în care a acționat contravenind prevederilor Legii nr. 363/2007”, spun reprezentanții ANPC. În urma controlului, echipa de comisari a dispus încetarea practicii comerciale incorecte constatate, urmând ca, în cel mai scurt timp, operatorul economic să informeze CJPC Timiș cu privire la conformarea în raport cu măsura dispusă.
„Manifestăm toleranță zero față de practicile comerciale incorecte folosite de unii operatori economici din domeniul furnizării de energie electrică și gaze naturale, precum și față de modalitățile de informare incomplete sau înșelătoare, atunci cînd acestea sunt utilizate – în conformitate cu competențele legale pe care le are Autoritatea, în domeniu. Consumatorii se pot baza pe sprijinul nostru, așa cum am demonstrat de fiecare dată, și anume, că le apărăm drepturile și interesele în raport cu operatorii economici, în timpul actului comercial”, a precizat Claudiu Dolot, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
Sursă foto: economica.net