Suntem prezenți și pe

Administrație

Cheltuielile salariale la CJ, reduse cu 1,2 milioane de euro pe an! Romeo Dunca a restructurat organigrama pentru a face economii și pentru a optimiza activitatea

Publicat cu

în

Aproximativ 50 de posturi vor dispărea din noua organigramă a aparatului de specialitate al Consiliului Județean Caraș-Severin și din cea a Direcției de Drumuri Județene. Reorganizarea celor două structuri a fost aprobată în ședința ordinară de ieri.

Potrivit noii organigrame adoptate de consilierii județeni cu 16 voturi pentru (PNL), 8 abțineri (PMP și Pro România) și 5 împotrivă (PSD), aparatul de specialitate al Consiliului Județean va avea 122 de funcții publice, dintre care 18 de conducere, și 38 de funcții contractuale, la care se adaugă cele 3 posturi de demnitari (președintele și cei doi vicepreședinți). În total, vor fi 163 de posturi, față de 197, dintre care 157 ocupate (133 publice și 24 contractuale), câte sunt în prezent.

Mai puțini cu funcții de conducere, mai mulți care să lucreze

Președintele Consiliului Județean, Romeo Dunca, a precizat că nici în noua schemă de personal nu vor fi ocupate toate cele 163 de posturi. „Ideea este de a eficientiza activitatea și de a face anumite economii acolo unde acestea pot fi făcute. Cu noua organigramă pe care am gândit-o, consider că vom putea să susținem întreaga activitate în condiții mai bune. Probabil nu vor fi ocupate toate posturile. Vor rămâne 10-20, să ne permitem mobilitate, să le ocupăm la momentul oportun cu personal. Vom avea mai puțini angajați decât avem astăzi și vom avea locuri de rezervă pentru a ne putea acoperi nevoile. Am făcut organigrama mergând de la dorința de a aerisi și de a comprima activitatea în mai puține direcții. Mai puțini oameni cu funcții de conducere, mai mulți oameni care să lucreze”, a declarat Romeo Dunca. Potrivit acestuia, noua structură va duce la o optimizare a activității cu realizarea unor economii de aproximativ 100.000 de euro pe lună. Noua organigramă intră în vigoare la 7 ianuarie 2021.

Afară din birouri, la Drumuri!

La Direcția de Drumuri Județene, numărul posturilor a fost redus de la 46 la 32, dintre care 17 urmează să fie ocupate de operatori de utilaje, intenția președintelui CJ Romeo Dunca fiind de a înființa o secție de întreținere și reparații. „În momentul de față există 46 de poziții la această direcție, dintre care 43 sunt ocupate. Avem 11 salvamontiști, 2 conducători auto și niciun lucrător, doar oameni în birou. Această structură cu oameni foarte mulți în birouri dorim să o transformăm. Am creat 17 posturi pentru conducători auto și servanți utilaje și vom căuta sursă de finațare pentru achiziționarea de vehicule care vor face lucrări de întreținere și reparații. Aceste posturi vor fi ocupate pe măsură ce vom avea utilajele. De asemenea, la sugestia domnului consilier Crina (Ioan Crina, PSD – n.r.), am introdus un compartiment tehnic de 3 persoane”, a explicat Romeo Dunca.

PSD, avocatul trântorilor! În apărarea acestora este invocată… pandemia 

Președintele Consiliului Județean a subliniat faptul că disponibilizările vor fi făcute în urma unor analize, iar angajații care merită să își ocupe posturile vor fi păstrați: „Nu avem nimic cu persoanele de aici, doar cu cele care într-un mod sau altul nu și-au făcut treaba suficient de bine. Vom face o analiză și vom încerca să folosim foarte bine și foarte eficient baza umană pe care o avem. O să recuperăm tot ce se poate din ceea ce există. Ne folosim de experiența și de puterea de muncă a oamenilor pe care i-am găsit aici. Sunt foarte mulți oameni de calitate”.

Iar cei care vor pleca ar trebui să fie capabili să performeze și în mediul privat, este de părere Romeo Dunca. Într-o replică adresată liderului grupului PSD din Consiliul Județean, Ioan Crina, care a fost de părere că funcționarii publici nu ar trebui supuși stresului de a fi evaluați și, eventual, de a fi concediați în această perioadă de pandemie, Romeo Dunca a subliniat faptul că „toți  oamenii suferă din cauza pandemiei, nu numai cei care lucrează la stat! Și dacă ceilalți cetățeni ai țării au probleme și nimeni nu poate să le garanteze că ziua de mâine va fi mai bună decât ziua de azi, la fel trebuie să fie și în instituțiile de stat. Stresul pe care îl vor încerca oamenii din Consiliul Județean atunci când vor trebui să demonstreze că își merită postul și că trebuie să muncească pentru a putea rămâne aici este un stres cel puțin egal cu cel al coamenilor care astăzi sunt în companii private și își pierd locurile de muncă deoarece acestea nu mai lucrează la nivelul la care o făceau înainte de pandemie”.

Dunca: „La DGASPC, plătim opt oameni să avem doi care muncesc?!”

Președintele Consiliului Județean a oferit și un exemplu concret, de la Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC), de funcționari care ocupă posturile degeaba: „Nu mi se pare corect și cinstit ca, pe ultima sută de metri, doamna director Elena Amzoi să vină să îl streseze pe secretarul județului cu acte atâta timp cât la DGASPC există opt juriști. Mi-a spus că are doar vreo doi cu care poate lucra. Adică, plătim opt oameni să avem doi care muncesc?! Gândirea potrivit căreia cariera unui funcționar de stat este făcută pe considerentul că aici își poate lua salariul deoarece cu siguranță se găsește unul sau altul care să lucreze pentru el este greșită. Acel funcționar va trebui să performeze și în privat. Și, dacă are anumite calități și știe să facă treabă, va găsi de lucru. Iar dacă nu, să fie supus acelorași tratamente la care este supus un angajat din sectorul privat care își pierde locul de muncă”. De altfel, Romeo Dunca a anunțat că DGASPC alături de Aquacaraș vor fi următoarele structuri din subordinea Consiliului Județean care vor trece, în perioada următoare, printr-un proces de reorganizare.

Facebook Comments

Cele mai citite