Suntem prezenți și pe

Business

Cum se obțin banii de la stat pentru angajații reveniți din șomaj tehnic

Publicat cu

în

Documentele pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază al angajaților reveniți din șomaj tehnic pot fi depuse online, pe platforma aici.gov.ro, anunță Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Caraș-Severin.

Angajatorii pot încărca pe platforma aici.gov.ro documentele necesare pentru decontarea a 41,5% din salariul de bază pe luna iunie al angajaților reveniți din șomaj tehnic.

„Transmiterea documentelor prin Registratura electronică asigură procesarea mai rapidă, o evidență mai bună a actelor transmise și facilitează accesul la formularele ce trebuie completate”, subliniază Carla Goagă, purtător de cuvânt al AJOFM.

Angajatorii ai căror angajaţi au beneficiat de prevederile art. XI alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 59/2020, precum şi angajatorii ai căror angajaţi au avut contractele individuale de muncă suspendate în conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii şi nu au beneficiat de prevederile art. XI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2020, începând cu data de 1 iunie 2020, beneficiază de decontarea unei părți din salariu. Suma care se decontează din bugetul asigurărilor pentru șomaj reprezintă 41,5% din salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020, cu modificările ulterioare.

„Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului. Pentru decontarea de la bugetul asigurărilor pentru şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile OUG 92/2020 şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun documentele prevăzute în textul ordonanței”, precizează reprezentanții AJOFM Caraș-Severin.

Există și un număr unic de telefon, 021.444.0000, la care cetățenii pot suna pentru a obține informații suplimentare cu privire la șomajul tehnic, la facilitățile acordate prin prevederile Legii nr.19/2020 precum și prin prevederile OUG 92/2020 este în continuare disponibil. Call-centerul funcționează între orele 9.00 și 16.00, de luni până joi, respectiv în intervalul orar 9.00-13.00, vinerea.

 

Facebook Comments
Continuați
Reclamă
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite