Drumul de mare viteză care va trece prin Caraș-Severin, autostradă sau drum expres? Ministrul Drulă: „Profilul său va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare”

 

Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost publicată astăzi în sistemul electronic de achiziții publice (SICAP – Sistemul informatic colaborativ pentru mediu performant de desfășurare al achizițiilor publice). Anunțul a fost făcut de ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, pe pagina sa de socializare.

 

„Craiova – Lugoj: promisiune îndeplinită pentru Oltenia și Banat. Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova – Lugoj a fost publicată azi (marți, 1 iunie, n.r.) pe SICAP”, a transmis astăzi ministrul Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, „licitația are la bază un nou caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare. Din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul «preliminary design» (proiect tehnic preliminar), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de exemplu, cele geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului”.

 

Lungimea estimată a drumului Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș – Lugoj este de aproximativ 250 de kilometri. Acesta va fi, practic, un culoar al Autostrăzii Sudului A6, iar „profilul său, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului”, mai precizează ministrul Cătălin Drulă.

 

Drumul de mare viteză Craiova – Lugoj va face legătura cu Coridorul IV de Transport Pan-European: Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavodă – Constanţa, care asigură acces direct spre Occident prin Vama Nădlac şi spre Orient, prin punctul de frontieră Vama Veche.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available