Suntem prezenți și pe

Administrație

Fapte, nu promisiuni! Dunca începe „cura de slăbire” a organigramei Consiliului Județean

Publicat cu

în

Romeo Dunca demonstrează că nu vorbește în zadar și, fix în a doua ședință de Consiliu Județean, vine deja cu o propunere de organigramă nouă, organigramă care trece printr-0 cură de slăbire și pierde un număr important de posturi.

„Ieri s-a finalizat lista proiectelor de HCJ care se va supune la vot în 27 noiembrie. Pe ordinea de zi sunt 45 de puncte. Printre ele, unele care cu siguranță vor crea discuții.
Organigrama, de la 196 de angajați în corpul administrativ și 46 la DDJ, se modifică în 155 + 11 la Salvamont + 26 la DDJ. În total, 192 față de 242”, scrie Romeo Dunca pe pagina sa de facebook.
Dunca spune că organigrama era încărcată excesiv și că a redus cât a putut numărul de posturi, dar a și transformat foarte multe posturi de funcționari de birou în posturi de muncitori, căci nu birocrații sunt cei care aduc plus valoare unor secții practice, de reparații sau întreținerii, ci oamenii din teren, care muncesc, fie că sunt manipulatori de utilaje, constructori sau meseriași.
„Între cei 26 de la DDJ și în locul celor 33 de la birou și 2 șoferi pe mașina mică vor rămâne doar 9 la birou și apar 17 poziții noi, neocupate în prezent, de conducători auto și servanți. Am creat aceste locuri pentru ca în viitor să achiziționăm câteva utilaje. Folosindu-ne de ele, chiar ne vom ocupa de întreținerea și reparația drumurilor in județ.
În acest fel vom economisi enorm, timp și bani, și nu vom merge pentru fiecare petic de asfalt sau margine de drum de cosit să facem licitații. Plata întregii regii de funcționare se va acoperi ușor doar din lucrările de deszăpezire care vor fi făcute tot de această direcție și care pe trei ani se ridică la 16 milioane de lei. Fără TVA și fără Muntele Mic, unde licitația de 1.500.000 de lei a fost contestată în instanță.
La Fonduri europene și guvernamentale apar 10 poziții noi. La acestea se se vor adăuga încă 6, care așadar în prezent nu există, deci nu sunt ocupate”, scrie Romeo Dunca pe pagina sa de facebook.
Trecută prin această cură de slăbire, organigrama Consiliului Județean Caraș-Severin pierde din start 50 de posturi, o economie serioasă la bugetul forului județean care, la această oră, risipește cea mai mare parte a veniturilor în fondul de salarii. Reamintim că, la rândul său, Romeo Dunca a decis ca el și vicepreședinții să renunțe din start la sporul de 25%, tocmai pentru a despovăra bugetul de salarii de presiune și de a face rost de bani pentru investiții și dezvoltare.
Dar, spune Dunca, cura de slăbire nu se termină aici. Vor fi analize serioase și la DGASPC și la alte direcții și instituții subordonate, pentru ca niciun om care doar plimbă hârtii să nu mai rămână fără obiectul muncii sau să plece din Consiliul Județean!
„Efectiv, după aprobarea organigramei, făcând o comparație cu ce există astăzi, vor fi în sistem cu 50 de angajați mai puțini. Cu mențiunea că în totalul de 192 sunt incluși și cei 17+6+10. Adică 33 de persoane ce vor aduce un plus la activitatea existentă.
Dacă ar fi să comparăm cu ceea ce avem azi în instituție, începând din 11 ianuarie 2021, data aplicării noii organigrame, o să avem (fără posturile nou create) 139 de angajați în corpul administrativ + 9 la DDJ. Azi, din cele 196 de posturi aflate în organigramă sunt ocupate 167, iar din cele 46 de la DDJ sunt ocupate 42. Așadar, comparăm în termeni efectivi 148 cu 213.
A te interesa economia de bani la salarii dacă angajații fac performanță este o mare prostie. În cazul nostru nu poate fi vorba de așa ceva, deoarece acest județ, ajuns bătaie de joc a celor care azi vor în Camera Deputaților sau Senat și aparțin partidelor care au avut putere la CJ, a fost permanent la coada oricărui clasament.
Din această cauză, economia făcută cu disponibilizarea a 65 de persoane e binevenită. Nu e mare lucru, deoarece succesul vine din creșterea veniturilor, nu neapărat din realizarea de economii, dar reprezinta totuși ceva. 100.000 de euro lunar înseamnă câțiva kilometri de drum degradat care poate fi reparat în bune condiții. Sau, mai important, cu 1.200.000 euro anual, mai multe sume direcționate pentru realizarea de studii de fezabilitate pentru proiecte europene.
Este doar primul pas. Asistența socială, Protecția copilului sau alte servicii vor urma analizei și vântul de schimbare pentru cei fără rost va bate și acolo”, mai scrie Romeo Dunca.
După ce inclusiv presa centrală l-a lăudat, alături de Ilie Bolojan, pe Romeo Dunca pentru astfel de măsuri, care să eficientizeze și să reducă presiunea salarială pe bugetele județelor, iată că noul președinte nu a așteptat prea mult și începe deja să pună aceste măsuri în aplicare.

Facebook Comments

Cele mai citite