„Inspectorul Pădurii” este noua aplicație, în varianta upgradată, disponibilă publicului începând de astăzi, 10 februarie, prin care orice cetățean poate interoga baza de date a SUMAL 2.0 și poate afla detalii despre transporturile de material lemnos, publicul având acces la avizele de transport, precum și la actele de punere în valoare (APV).
Asupra avizelor de transport se pot efectua căutări din ultimele 96 de ore, publicul putând afla detalii în legătură cu numărul de înmatriculare, codul avizului, numărul de APV sau tipul de transport. Dacă transportul nu se încadrează în cele 96 de ore de la emiterea avizului, informațiile vor putea fi puse la dispoziția publicului doar după depunerea unei cereri scrise, în baza Legii 544/2011 (privind informațiile de interes public), la adresa de email solicitari544@mmediu.ro, răspunsul urmând a fi primit în termen de maxim 10 zile de la solicitare.
Toate APV-urile întocmite de ocoalele silvice, în stările în care se regăsesc la momentul accesării portalului, vor putea fi vizualizate pe hartă, fiind permise și alte informații asupra ocolului emitent al APV, a stării și numărului APV-ului în măsura în care se regăsește la momentul căutării pentru vizualizare.
Prin aplicația Inspectorul Pădurii se poate verifica traseul parcurs de mijlocul de transport, acesta fiind disponibil pentru vizualizare la 24 de ore de la încheierea transportului, pentru o perioada de 24 de ore.
Aplicația Inspectorul Pădurii are o nouă interfață și beneficiază de îmbunătățiri în ceea ce privește versiunea precedentă ținând cont de experiența utilizatorului. Două versiuni create, pentru terminalele cu Android și iOS, de echipa Serviciului de Telecomunicații Speciale, au fost încărcate pe platformele dedicate Google Play și AppStore, fiind disponibile pentru descărcare la scurt timp după finalizarea procedurilor de securitate ale platformelor.
HG nr. 497 din 25 iunie 2020 stabilește accesul publicului la funcționalitățile aplicației și categoriile de informații.
Sursă foto: revistamobila.ro