Trăim vremuri în care omenia și aplecarea către problemele unor oameni din jurul nostru sunt tot mai rare. Însă mai există și excepții, iar acestea ne dau speranță că nu totul este pierdut și cei fără ajutor și în nevoi ne pot salva pe noi toți de la nepăsare.
Exemplul de a face bine ne-a fost dat zilele trecute de fostul șef al ANPC, cărășeanul Claudiu Dolot. Aflat în concediu, acesta a mers în piață, cu ceva timp în urmă, să-și mai dreagă corpul cu niște bucate din grădinile țăranilor noștri. Ăia bătrâni ce-și câștigă existența cu ce pun în pământ primăvara prin plațul din spatele casei. La intrare în piață, o bătrânică îl abordează pe Claudiu: „Maică, nu vrei niște miez de nucă proaspăt?”. După ce-i vede marfa, Dolot îi spune bătrânicii să-i pună un kilogram de sâmbure de nucă. În timp ce bătrâna căuta prin desagă punga cu bani ca să-i înapoieze restul, Claudiu o aude pe bătrânică murmurând: „Mi-s tare necăjită, că mi-a venit factura de plată la lumină 50 de milioane”. Fostul șef de la ANPC o întreabă pe precupeața păgubită dacă are cumva factura la ea. Femeia caută prin traistă și îi dă factura. „M-am cutremurat când am văzut și am întrebat-o ce consumuri are. Mi-a zis că becul din casă și un frigider. Era clar o bătaie de joc din partea furnizorului”, povestește Claudiu Dolot pe pagina sa de Facebook.
Binele cu bine se face! „Eee, cum să merg, să le fac rău la oamenii ăia care-mi dau lumina?!”
Ochiul format al fostului șef ANPC a sesizat din start că e ceva putred în factura emisă de furnizorul de energie electrică. A întrebat-o pe bătrânică: „Vrei să mergi să faci o reclamație la Protecția Consumatorului, că aici e o nedreptate?”. Răspunsul bătrânei a fost unul epic, desprins din alte vremuri, când iubirea de aproape era-n bagajul emoțional al fiecărui pământean. „Eee, cum să merg, să le fac rău la oamenii ăia care-mi dau lumina?!”
Claudiu a convins-o până la urmă pe bătrână să meargă cu el la OPC Caraș-Severin și a suit-o pe aceasta, cu tot cu desăgi, în mașina personală. La OPC i-a așteptat o doamnă comisar de serviciu, pe care Claudiu a rugat-o să-i preia reclamația. „Tanti Maria, că așa o cheamă pe bătrână, a vrut să-i pupe mâna de bucurie că o bagă și pe ea cineva în seamă cu problema ei. Îmi zicea că, de dimineața, a vrut să meargă la furnizor, dar nu avea programare online și n-au vrut s-o primească să-și spună oful”.
După ce au terminat procedurile la OPC, Claudiu a dus-o pe bătrână în stația de autobuz de unde femeia lua mijlocul de transport către satul ei. „Pe drum, n-a mai contenit cu mulțumirile adresate mie, a vrut să-mi dea banii înapoi ce-i plătisem pentru nucă, însă tot îmi zicea să nu le facă comisarii OPC rău oamenilor de la curent, că ea nu a făcut și nu vrea să facă rău în viața ei. Am lăsat-o în stația de autobuz, liniștită și împăcată, și m-am dus spre casă cu un nod în gât, gândindu-mă la câți bătrâni ca tanti Maria sunt în țara asta, în aceeași situație”, povestește Dolot.
A trecut ceva timp de la această emoționantă întâmplare, iar zilele trecute, Claudiu a sunat la OPC să vadă care mai este starea reclamației făcută de bătrânică. Răspunsul comisarilor a fost unul năucitor. Bătrâna nu numai că nu le datora nimic furnizorilor de energie electrică, ci mai avea și o mie de lei în contul de client. Desigur, factura fusese emisă greșit. Au stornat-o, iar tanti Maria intră în iarnă fără grijile datoriilor și cu bani în cont. Toate astea, de la o simplă întrebare: „Maică, nu vrei niște miez de nucă proaspăt?”. Dincolo de această întrebare, stă totuși karma. Femeia asta n-a făcut niciun rău în chinuita-i existență, iar divinitatea i-a scos în cale un OM dispus să ajute, răsplătindu-i pe amândoi pentru o virtute pe cale de dispariție: OMENIA.