Maxagro repară drumurile din Caraș-Severin cu utilaje de ultimă generație. Cel mai performant finisor din lume, în acțiune pe DN 6!

 

Compania Maxagro, care repară și modernizează mai multe drumuri naționale și județene din Caraș-Severin, a achiziționat, de la unul dintre cei mai puternici producători din lume, utilaje de ultimă generație în valoare de aproximativ 5.000.000 de euro pentru lucrări la cele mai înalte standarde de calitate.

 

Vögele Super 1900-5i – cel mai performant finisor din lume și primul din generația a 5-a Vögele care a fost cumpărat de o companie din România – este cea mai nouă achiziție pe care grupul Maxagro, prin societatea Drumuri și Poduri Banat (DPB), a făcut-o de la compania Wirtgen, unul dintre cei mai puternici producători de utilaje de întreținere și construcții la nivel mondial. Finisorul Vögele Super 1900-5i poate fi văzut în acțiune, deja, în Caraș-Severin, pe Drumul Național 6, unde DPB desfășoară, în aceste zile, lucrări de asfaltare.

 

„Schimbăm covorul asfaltic pe DN 6, între Buchin și Cornea, 42 de kilometri, se frezează, se fac reparații la structura rutieră, se așterne stratul de mixtură și, bineînțeles, se fac marcajele. Am început în urmă cu aproximativ două săptămâni, primii 22 de kilometri, de la Cornea la Armeniș, îi terminăm în jurul datei de 10 mai, iar întregul tronson, până pe 1 iulie. Finisorul așterne covorul asfaltic la cele mai înalte standarde de calitate. Nu există nimic mai profi, e cel mai bun finisor din lume”, am aflat de la Mihai Otiman, director tehnic în cadrul grupului Maxagro.

 

https://www.facebook.com/drumurisipoduribanat/videos/532630429070725

 

La aproximativ 5.000.000 de euro se ridică valoarea utilajelor pentru lucrări la drumuri pe care grupul Maxagro le-a achiziționat în ultima perioadă. „Avem acest cel mai nou finisor de la Wirtgen – e primul în România și, cred, al doilea sau al treilea livrat în Europa. Freză, tot de la Wirtgen, de 3,8 metri lățime – singura din estul Europei și cred că mai sunt doar doar două sau trei în Polonia și Norvegia. La fel, ultimul compactor, tot de la Wirtgen, ultima stație de asfalt, tot de la ei. Am mai cumpărat două balastiere. Doar utilajele noi au costat 5.000.000 de euro”, a precizat Mihai Otiman.

 

Utilajele din flota Maxagro sunt la lucru și pe centura ocolitoare a municipiului Caransebeș, iar vineri, 28 aprilie, au fost finalizate lucrările – frezat, reparații, covor asfaltic și marcaje – pe DN 58B, tronsonul Măureni – Berzovia.

 

 

Informații și date tehnice despre (super)finisorul Vögele Super 1900-5i

 

Finisorul Super 1900-5i lucrează eficient pe lățimi de asfaltare cuprinse între 2,55 și 11,5 m și face parte din cea mai nouă generație Seria 5 oferind o productivitate excepțională datorită sistemului de lucru flexibil, modular, fiind orientate spre economie și durabilitate, dar și un mod simplu de utilizat, în special datorită gradului înalt de automatizare a proceselor de lucru.

 

Noua generație de finisoare din seria 5 a optimizat și mai mult sistemul de operare ErgoPlus care, cu ecranul său tactil și suportul pentru smartphone, oferă acum mai multă integrare a utilajului în conceptul de șosele digitale. Noua funcție Paver Access Control (PAC) permite pregătirea pentru lucru a noilor generații de finisoare mai rapidă, mai simplă și mai sigură. Datorită unității de comandă și control montate pe grinda de lucru, toți pașii necesari pornirii utilajului, cum ar fi aprinderea luminilor, pornirea motorului diesel, pornirea sistemului de control al mașinii, ridicarea sistemului de acoperire și blocarea acestuia în poziție, precum și coborârea grinzii de lucru, se pot face acum în siguranță și de la nivelul solului. Acest mod de pornire a activității zilnice crește nivelul de siguranță al lucrului pe șantier și economisește timp, deoarece operatorul nu mai poate uita să blocheze acoperișul în poziția de lucru și poate începe încălzirea grinzii de lucru de îndată ce a ajuns pe platformă.

 

Combinația dintre funcțiile de lucru PAC și Light Package Plus oferă un confort și o siguranță suplimentară, sistemul de iluminare integrat asigurând o lumină uniformă pentru întreaga zonă de lucru. Deoarece luminile sunt integrate permanent în structura acoperișului, nu mai este necesar să se transporte și monteze pe șantier echipamente de iluminare separate.

 

Automatizarea proceselor de pregătire și lucru este și mai avansată în cazul noului finisor de asfalt Super 1900-5(i), în special datorită noilor sisteme de asistență pentru lucru și control. Automatizarea proceselor nu numai că previne erorile de asfaltare, ci crește considerabil eficiența, precum și calitatea suprafeței așternute. Exemple de sisteme automate eficiente este AutoSet Plus, deja integrat în unele utilaje Vögele și testat pe șantiere, precum și două funcții noi: Niveltronic Plus Assist și Edge Control.

 

 

Sistemul automat AutoSet Plus a fost revizuit pentru finisoarele din generația a 5-a, acesta primind noi funcții care permite simplificarea și mai mult a mișcărilor de lucru. Astfel, sistemul  Niveltronic Plus Assist asistă operatorul de  pe finisor pentru ca acesta să obțină o asfaltare de precizie, conformă cu profilurile de secțiune transversală predefinite de proiectant și încărcate în memorie. Parametrii de asfaltare sunt încărcați direct pe ecranul principal și astfel se poate monitoriza permanent modul de avansare al lucrării.

 

Sistemul electronic Edge Control permite un control exact al lățimii grinzii, dar și a direcției de deplasare, cu ajutorul unui fir de ghidare. Profilul de referință fizic este detectat cu ajutorul unui senzor sonic. Deoarece în viitor se prevede introducerea controlului integral autonom al lățimii grinzii, pe baza unor date primite în 3D, sistemul actual de măsurare a lărgimii acesteia este montat pe verinele hidraulice de reglare pe verticală.

 

Finisorul Super 1900-5(i) dezvoltă o putere de 149 kW la 2.000 rpm. Modul de lucru ECO, care poate fi utilizat pe majoritatea șantierelor, reduce costurile șantierului și nivelul de zgomot în timpul lucrului.

 

Noua generație de finisoare este echipată cu sistemul optimizat Vögele EcoPlus care asigură un nivel de emisii foarte redus. De asemenea, alte funcții implementate pe utilajele din generația a 5a, care au fost îndelung verificate în condiții reale de lucru, precum cutia de viteze splitter, acționarea tamperului optimizată din punct de vedere energetic și sistemul de control a temperaturii circuitului uleiului hidraulic sunt înglobate și în noua generație de finisoare. Noul ventilator cu viteză controlată, măsurile suplimentare de izolare fonică și modul de deplasare optimizată a materialelor au făcut ca noile utilaje să fie mult mai eficiente, mai puternice și mai silențioase.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available