Pledoarii pentru pedagogia diferențierii, la Reșița

 

La Centrul Universitar UBB din Reșița se va desfășura mâine, 26 aprilie, Conferința „Pedagogia diferențierii – resemnificări conceptuale și praxiologice actuale”.

 

Pedagogia diferențierii se focalizează pe adaptarea procesului de învățare la nevoile individuale ale elevilor. „Această abordare se bazează pe ideea că fiecare elev are propriul său ritm de învățare, interese și capacități unice, iar sistemul educațional ar trebui să fie flexibil și receptiv în a răspunde acestor diferențe. Profesorii sunt încurajați să adapteze procesul instructiv-educativ la specificul claselor de elevi, să ofere feedback personalizat și să creeze medii de învățare care să stimuleze participarea activă a tuturor elevilor.”, se arată într-un comunicat transmis de Biroul de presă al Centrului Universitar UBB din Reșița.

 

Workshopurile și lucrările propuse în cadrul Conferinței „Pedagogia diferențierii – resemnificări conceptuale și praxiologice actuale”, ajunsă la ediția a II-a și desfășurată în cadrul Seminarului Internațional Didactica XXXII, sunt concepute pentru a le oferi participanților o perspectivă detaliată asupra conceptului de curriculum diferențiat prin furnizarea unor repere teoretice și acționale în managementul curriculumului diferențiat. Participanții la conferință, detaliază organizatorii, vor avea astfel posibilitatea „să exploreze utilizarea roboților de podea în activitățile STEM și să observe cum pot integra aceste instrumente inovatoare în procesul de învățare pentru a stimula interesul și creativitatea elevilor; să descopere strategii și resurse privind formarea mentalității de creștere în contextul învățământului incluziv; să identifice modalități de valorificare a culturii locale prin educație; să reflecteze asupra exigențelor în scrierea academică necesare elaborării unor lucrări științifice de calitate; să identifice caracteristicile, funcțiile și practicile specifice activităților educative extracurriculare din învățământul preșcolar și primar”.

 

Aceste aspecte vor fi dezbătute în plenul conferinței, desfășurată cu prezență fizică și online, vineri, 26 aprilie, începând cu ora 13, în Aula Magna a Centrului Universitar UBB din Reșița, și în cadrul mai multor workshopuri programate începând cu ora 15.30. În plenul conferinței vor lua cuvântul cadre didactice de la Universitatea „Babeș-Bolyai” (UBB) din Cluj-Napoca.

 

Organizată de UBB Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiințe ale Educaţiei, Departamentul de Ştiinţe ale Educaţiei, în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, Conferința „Pedagogia diferențierii – resemnificări conceptuale și praxiologice actuale” se adresează cadrelor didactice din învățământul universitar și preuniversitar, studenților, precum și tuturor celor interesați să exploreze și să-și îmbunătățească cunoștințele și practicile pedagogice în conformitate cu principiile diferențierii și incluziunii.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available