Primarul Ioan Popa a semnat contractul de execuție a lucrărilor pentru reintroducerea tramvaiului. Firma austriacă PORR se poate apuca de treabă

 

Contractul de execuție a lucrărilor pentru primele două faze ale proiectului ce prevede modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița a fost semnat astăzi la sediul Primăriei. Lucrările au o valoare totală de aproape 270 de milioane de lei, iar termenul de execuție este de 24 de luni.

 

Reșița se va transforma, în următorii doi ani, într-un imens șantier, la finalul căruia locuitorii municipiului se vor putea bucura de condiții moderne și civilizate de transport: artera principală a orașului reabilitată complet – din zona de nord a orașului, de la Kaufland – Victoria – Intim – Triaj – Universitate – Piața Republicii (Muncitoresc), în total aproape zece kilometri –, piste de biciclete, stații cu peroane laterale. Toate acestea, precum și alte lucrări, cum ar fi reabilitarea depoului de tramvaie, amenajarea de spații verzi adiacente, vor fi realizate în cadrul fazelor 1 și 2 ale proiectului „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița”. Valoarea totală a a proiectului este de aproape 270.000.000 de lei cu TVA inclus: Faza 1 – 131.643.756,426 lei, iar Faza 2 – 137.366.371,20 lei.

 

Contractul de execuție a lucrărilor a fost semnat astăzi de către primarul Ioan Popa și reprezentantul firmei câștigătoare a procedurii de licitație, Emanuel-Iohan Reitmaier, administratorul S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L., după mai bine de cinci ani de la momentul în care la nivelul Primăriei Reșița s-a hotărât implementarea proiectului de reintroducere a tramvaiului. Decizia a venit pe fondul unei situații nu tocmai fericite în care se afla transportul public la Reșița, fapt reamintit, astăzi, de primarul Ioan Popa: „Suntem în toamna anului 2016, la Reșița, cu o companie privată care gestiona transportul urban, tramvaiele tăiate, liniile abandonate, depoul de tramvaie vândut – moment în care am luat decizia să reînființăm o societate de transport urban public, am luat autobuze din Olanda, am făcut planul de mobilitate și împreună cu echipa de la Primărie am demarat realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Au trecut cinci ani de la momentul respectiv, extraordinar de mult pentru mine, nu credeam că va dura atât de mult, însă aceștia sunt timpii în administrația publică, din păcate. Am avut și o licitație ratată anul trecut, din cauza majorării prețurilor în construcții, dar iată că astăzi avem un câștigător: PORR CONSTRUCT”.

 

 

PORR este o companie multinațională din Austria care activează în România din 2004 și are în portofoliu diverse lucrări de infrastructură în țara noastră: Aeroportul Oradea, Centura Ocolitoare a municipiului Arad, modernizarea unor tronsoane din Autostrada Sebeș-Turda sau reabilitarea infrastructurii rutiere în municipiul Timișoara. La Reșița, potrivit reprezentantului companiei, lucrările vor începe în aproximativ două-trei săptămâni. „Aș vrea să felicit Primăria Reșița pentru implementarea acestui proiect. Este un proiect de anvergură, care cu siguranță va schimba fața orașului în bine. Contractul pe care l-am semnat astăzi este cu execuție 24 de luni. Avem cinci zile pentru emiterea garanției de punere în execuție, apoi vom face prima ședință de lucru și vom începe mobilizarea pentru organziarea de șantier și, pe etapele pe care le vom stabili, vom începe efectiv execuția lucrării. Sunt două-trei săptămâni până când vom stabili toate detaliile și apoi ne veți vedea în teren”, a declarat Emanuel-Iohan Reitmaier.

 

Lucrările vor începe din Govândari, cu Bulevardul Republicii, urmând ca în ședința de lucru să fie stabilite tronsoanele care se închid, a precizat primarul Ioan Popa: „Nu știm încă dacă Victoria-Kaufland sau închidem complet de la Intim la Kaufland și lăsăm circulația doar pe Bulevardul Muncii și pe strada Făgărașului. Evident că vor urma câteva luni bune de deranj în trafic în Govândari, dar la un moment dat se va termina, vom redeschide Govândariul complet și vom trece pe alte tronsoane. Mai luăm în calcul ca, în paralel cu Bulevardul Republicii, în aceeași perioadă de timp, să închidem și Universitate-OMV, adică Bulevardul Revoluția din Decembrie, și să deviem circulația prin Moroasa și pe Bulevardul A.I. Cuza. Preferăm să închidem tronsoane complete, să avem un deranj mai mare pe o durată mai scurtă de timp și după aceea să ne bucurăm de lucrarea finalizată”.

 

Edilul a reamintit că acest proiect de reintroducere a tramvaiului a fost și este pentru Reșița „singura șansă de a reabilita și moderniza infrastructura rutieră și pietonală pe acești 9 kilometri, nu aveam altă șansă!”. La finalizarea proiectului, în oraș vor circula 13 tramvaie bidirecţionale, fabricate în Turcia de către compania Durmazlar. „În prima parte a anului viitor apare primul tramvai care va merge în teste la Timișoara și, în momentul în care orașul va avea acest mobilier urban în mișcare, lumea va fi fericită”, a concluzionat edilul Ioan Popa.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available