Probleme înainte de începerea anului școlar. În Caraș-Severin sunt unități de învățământ fără avize, cu acoperișuri avariate sau fără bani de combustibil

 

Cu doar două săptămâni înainte de deschiderea noului an școlar, în unele unități de învățământ din Caraș-Severin încă mai sunt probleme care nu au fost rezolvate, relevă o informare întocmită de Inspectoratul Școlar Județean.

 

Mai multe unități de învățământ din Caraș-Severin, atât din mediul urban, cât și din cel rural, au raportat o serie de probleme cu care se confruntă în prag de nou an școlar. Unele dintre acestea, cum ar fi mobilier învechit, spații sanitare nerenovate sau lipsa personalului, se perpetuează de la un an la altul, însă au apărut și probleme noi, generate de furtunile care au avut loc în această vară, arată Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Caraș-Severin într-o informare privind pregătirea unităților de învățământ preuniversitar în vederea deschiderii în condiții optime a anului școlar 2023-2024. Este cazul Colegiului Național „Mircea Eliade“ Reșița, unde acoperișul de la sala de sport din corpul B a fost luat de furtuna din luna iulie, al Liceului Teoretic „Traian Vuia“, tot din Reșița, unde este necesară evacuarea din curtea școlii a acoperișului cantinei și a copacilor căzuți la furtună, precum și repararea gardului distrus de furtună, și al Liceului „Hercules” din Băile Herculane – în urma ploilor și furtunilor puternice, acoperișul clădirii școlii a fost distrus pe mai multe porțiuni. De asemenea, și Liceul „Mathias Hammer“ din Anina a anunțat la ISJ că sunt probleme create de calamități naturale care au fost raportate primăriei și care, deocamdată, nu au fost rezolvate.

 

În mediul urban, cele mai multe probleme au fost identificate la Grădinița cu Program Prelungit din Oțelu Roșu, unde, potrivit datelor raportate și comunicate de ISJ, sunt necesare o serie de intervenții: amenajarea spațiului de joacă din curtea grădiniței, renovarea grupurilor sanitare pentru personal, renovarea spălătoriilor, reabilitarea magaziei de depozitare a alimentelor, reabilitarea izolatorului. La Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Primăvara” din Reșița, drumul de acces de la șoseaua principala este deteriorat, la Grădinița cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată“ din Reșița, reabilitată recent, trebuie reamenajată curtea și refăcut gardul exterior, iar în celălalt municipiu, Colegiul Național „Traian Doda” Caransebeș este deficitar în ceea ce privește infrastructura școlară, mobilierul și dotările cu mijloace moderne de învățământ. La Liceul „Mathias Hammer“ din Anina, microbuzul școlar este defect, iar Grădinița cu Program Prelungit din Bocșa reclamă lipsa unui asistent medical. Pe de altă parte, două unități de învățământ din Oravița – Liceul Teoretic „General Dragalina” și Școala Gimnazială „Romul Ladea” – nu au, deocamdată, suficient combustibil solid pentru perioada de iarnă, iar la Grădinița „Floare de colț” Băile Herculane fondurile sunt insuficiente pentru achiziționarea lemnelor.

 

În ceea ce privește avizele și autorizațiile, Grădinița cu Program Normal nr. 6 din Bocșa nu are aviz de funcționare și  autorizație ISCIR. La Școala Gimnazială „Iuliu Birou” din Ticvaniu Mare, clădirile fără autorizație sanitară – Școala Primară Secășeni/Grădinița cu Program Normal Secășeni, Școala Primară Cîrnecea și Grădinița cu Program Cîrnecea – sunt cuprinse în proiect de reabilitare în cadrul Programului PNDL 2.

 

La Școala Gimnazială din Târnova, conducerea unității de învățământ reclamă faptul că acesul în curtea școlii nu este posibil din cauza unor lucrări de reabilitare a Căminului cultural și de amenajare a unui teren de sport. La Școala Gimnazială „Pavel Bordan“ Grădinari este necesară amenajarea locurilor de joacă exterioare la grădiniță și repararea acoperișului la școala din Greoni, iar la Școala Gimnazială Copăcele, curtea nu este amenajată și împrejmuită corespunzător. În mediul rural, două unități de învățământ au reclamat probleme legate de lipsa de personal – Școala Gimnazială Domașnea, care are nevoie de fochist, și Școala Gimnazială Verendin, unde este nevoie de îngrijitor pentru grădiniță și muncitor de întreținere.

 

În anul școlar 2023-2024, în județul Caraș-Severin vor funcționa 402 unități de învățământ – 128 cu personalitate juridică și 274 de unități arondate – și cinci unități conexe pentru activități extracurriculare.

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available