Inspecția Muncii a inițiat procedura de consultare publică referitoare la proiectul tehnic aferent noului sistem REGES-ONLINE, informează Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Caraș-Severin.
„Obiectivul general al proiectului îl reprezintă reforma activităților de evidență și monitorizare a relațiilor de muncă și implementarea noului sistem informatic aferent registrului general de evidență a salariaților, care să permită creșterea gradului de digitalizare a instituției și să ofere servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariaților și angajatorilor”, transmit reprezentanții ITM.
Odată ce va fi implementat, sistemul REGES-ONLINE va permite: întocmirea registrului general de evidență a salariaților; efectuarea înregistrărilor prevăzute de lege; accesul salariaților sau al foștilor salariați la datele din registru, cu asigurarea măsurilor de protecție a datelor cu caracter personal; creșterea accesului la serviciile electronice moderne prin îmbunătățirea interacțiunii on-line cu administrația publică; asigurarea accesului autorităților, instituțiilor publice și a salariaților la datele din REGES-ONLINE, pe baza unor aplicații de interogare specifice, cu asigurarea măsurilor de protecție a datelor cu caracter personal; creșterea securității sistemului informatic REGES și a accesului la datele conținute; integrarea cu instituțiile partenere și care au competență în domeniul politicilor salariale din România a datelor relevante aparținând tuturor categoriilor de salariați; generarea automată de rapoarte necesare activității de control.
„Proiectul REGES-ONLINE va oferi servicii digitale de înaltă calitate cetățenilor, salariați și angajatori și va permite accesul acestora într-un sistem informatic nou, complet on-line și centralizat, cu o securitate informatică sporită, bazat pe tehnologii moderne și care să permită interoperabilitatea tehnică și organizațională. Din punct de vedere informatic, prin realizarea REGES-ONLINE va fi obținută alinierea la contextul tehnologic actual, simplificându-se și securizându-se totodată modalitatea de prelucrare, stocare și procesare a datelor și a relației cu angajatorii sau angajații. Cu respectarea legislației în vigoare, noul sistem REGES-ONLINE va permite simplicarea, debirocratizarea și digitalizarea, precum și folosirea eficientă a resurselor”, a declarat Dantes Nicolae Bratu, inspector general de stat.
În acest context, Inspecția Muncii informează angajatorii și persoanele fizice interesate cu privire la publicarea, pe site-ul instituției, a anunțului privind punerea în consultare publică a proiectului tehnic REGES-ONLINE, disponibil aici: https://www.inspectiamuncii.ro/reges.
Propunerile, sugestiile și opiniile pot fi transmise, în format editabil, la adresa de e-mail dezbatere.publica@inspectiamuncii.ro, până la data de 3 mai 2023.