Smart City este un concept aflat în plină dezvoltare în România, care a fost în mare parte deja implementat în orașele dezvoltate precum: Oradea, Cluj, București sau Alba Iulia. Un oraș inteligent folosește tehnologia digitală în abordarea provocărilor cu care se confruntă comunitățile locale.
Reșița a început cu pași mici dar siguri introducerea unor servicii care să le simplifice viața cetățenilor. Sistemul de e-ticketing pentru mijloacele de transport în comun, stațiile de încărcare electrice și beneficiile oferite în vederea utilizării taxiurilor electrice, dar și modalitatea prin care reșițenii pot închiria bicicletele puse la dispoziție de către primărie, fac parte din strategia unui oraș „smart”.
Recent, administrația local reșițeană a obținut prin Programul Operațional Capacitate Administrativă, o finanțare europeană nerambursabilă de aproximativ 4 milioane de lei,pentru implementarea unui sistem de informatizare a administrației publice, sistem de management integrat al datelor și îmbunatățirea organizării instituționale și a procedurilor la nivelul municipiului.
Pe scurt, reșițenii vor avea o administrație locală inteligentă. Aceștia nu vor mai fi nevoiți să stea la cozi pentru a-și rezolva problemele birocratice, care în momentul de față sunt destul de greoaie. Implementarea acestui proiect va facilita, de asemenea, dezvoltarea mediului de afaceri local, va crește transparența și va reduce o parte din costurile administrative.
Astfel, la sfârșitul anului 2021, data la care va fi finalizat acest proiect, reșițenii vor putea apela online, din confortul fotoliului de acasă, la serviciile oferite de primărie.