Reșița, pe „Autostrada energetică” a României. Transelectrica începe lucrările de retehnologizare a Stației Reșița

După mulți ani de blocaje, Compania Națională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica a reluat lucrările de retehnologizare la Stația Reșița, un obiectiv cheie pentru închiderea Inelului de 400 kV în zona de vest. Supranumit „Autostrada energetică” a României, acesta reprezintă un ansamblu de linii electrice aeriene de înaltă tensiune care înconjoară, practic, teritoriul țării noastre.

La peste cinci ani de la semnarea contractului privind retehnologizarea Stației Reșița, parte a Axului de 400 kV Banat (Porțile de Fier – Reșița – Timișoara – Săcălaz – Arad), Transelectrica anunță, în sfârșit, începerea lucrărilor. În valoare de aproximativ 24 de milioane de euro, investiția a fost blocată în anul 2017, când firma care ar fi trebuit să execute lucrarea, intrată în insolvență, a denunțat contractul. Transelectrica a reluat procedurile de licitație în mai 2018 și, la sfârșitul anului trecut, a fost semnat un nou contract de execuție a lucrărilor. În perioada următoare va fi dat ordinul de începere a lucrărilor în șantier. Lucrările trebuie să fie finalizate în 2023. „Am reușit reluarea lucrărilor în Stația Reșița, o stație cu un rol deosebit în zona de vest a țării, ceea ce considerăm un succes, în condițiile în care această investiție va conduce atât la întărirea rețelei în zona de vest, cât mai ales va crea premisele necesare interconexiunii cu Serbia. Creșterea gradului de interconexiune joacă un rol important privind securitatea aprovizionării cu energie electrică a României și contribuie la atingerea țintelor asumate la nivel european“, a declarat președintele Directoratului Transelectrica, Cătălin Nițu.

„La pachet” cu Stația Reșița, Transelectrica retehnologizează și Stația Timișoara, în acest caz investiția fiind ceva mai mică, în valoare de aproximativ 18 milioane de euro. „Retehnologizarea celor două stații reprezintă în acest moment două priorități investiționale pentru completarea Inelului de 400 kV în zona de vest, alături de finalizarea celor aproximativ 340 de kilometri de linie electrică aeriană de 400 kV din componența Axului Banat. România are nevoie de o infrastructură energetică modernizată, fiabilă, capabilă să integreze noi capacități de producție a energiei regenerabile, de aceea închiderea Inelului este un proiect fundamental pentru siguranța în funcționare a Sistemului Electroenergetic Național”, a precizat Cătălin Nițu. În prezent, pe lângă retehnologizarea stațiilor Timișoara și Reșița, pentru completarea Inelului de 400 kV în zona de vest se execută lucrări importante de investiții pentru construirea Liniei Electrice Aeriene 400 kV Porțile de Fier – (Anina) – Reșița.

Inelul de 400 kV al României, format din linii electrice aeriene de înaltă tensiune, are o lungime totală de aproximativ 1.796 de kilometri și, în prezent, este realizat în proporție de 70%.

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

ADVERTISEMENT

Cele mai citite