În cadrul întâlnirii pe care Primăria Moldova Nouă a organizat-o, la începutul acestei luni, cu reprezentanții holdingului din Turcia care a cumpărat Moldomin, președintele CJ Caraș-Severin, Romeo Duca, le-a lansat o provocare investitorilor turci: să participe la licitația privind modernizarea unui dintre cele mai avariate drumuri din județ: DJ 571 Moldova Nouă – Cărbunari – Sasca Montană – Ciuchici.
Turcii care vor începe în 2025 exploatarea zăcământului de cupru de la Moldova Nouă nu desfășoară doar activități în sectorul mineritului, a dezvăluit, la Reșița, Mehmet Egriboyunoglu, reprezentantul Cuprumold Mining – compania care a cumpărat Moldomin în 2021: „Suntem o parte a Cengiz Holding din Turcia. Ne desfășurăm activitatea în șapte sectoare diferite cu 43.000 de angajați. Printre activitățile noastre amintesc partea de minerit, de construcții și cea de energie. Pe lângă minerit, avem și mari proiecte de construcții – autostrăzi, baraje, aeroporturi, cum ar fi aeroportul cel nou din Istanbul”.
Mehmet Egriboyunoglu a vorbit despre mega-proiectul în valoare de peste 860 de milioane de euro pe care una dintre firmele din cadrul Cengiz Holding îl derulează în țara noastră: construirea celui mai dificil sector al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, tronsonul montan de pe Valea Oltului, secțiunea 2 Boița – Cornetu, cu o lungime de 31,33 de kilometri, șapte tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9 kilometri, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct lung de peste 200 de metri. „În România nu suntem interesați doar de minerit, o altă societate din holding, din domeniul construcțiilor – Cengiz Insaat – a câștigat licitația pentru construirea autostrăzii Sibiu – Pitești. Vom fi prima firmă de construcții care va realiza în România o autostradă de peste 30 de kilometri, cu viaducte și tuneluri. Deci vom fi prima societate care va trece prin Carpați”, a declarat Mehmet Egriboyunoglu.
Având în vedere interesul pe care Cengiz Holding îl are în zona Moldova Nouă odată cu achiziționarea companiei Moldomin, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, le-a lansat turcilor provocarea de a se implica și în modernizarea unui drum din zonă care ar putea facilita accesul angajaților la viitoarea exploatare minieră: „Construiți și autostrăzi – e o informație pe care am aflat-o acum – și mă bucur să aud asta. Deja îmi sclipesc lămpile gândindu-mă că poate vom avea un ofertant în plus la cel mai important drum județean care va intra în modernizare, sperăm noi în anul 2023, care leagă Oravița de Moldova Nouă. Îi rog pe partenerii noștri de acum să devină interesați și de această licitație care va avea loc și care tratează un segment de drum de peste 40 de kilometri care va putea să alimenteze bazinul muncitoresc din zonă”, a spus Romeo Dunca. „În momentul acesta suntem focusați pe mina aceasta, toată energia noastră este aici, dar în momentul în care va apărea un proiect care va fi benefic pentru toată lumea, sigur că va fi o nouă oportunitate pentru o nouă investiție”, a fost răspunsul oferit de Mehmet Egriboyunoglu.
Drumul la care a făcut referire președintele CJ Caraș-Severin este DJ 571, de la intersecția DN 57: Moldova Nouă – Cărbunari – Sasca Montană – Ciuchici, un tronson de 46 de kilometri pentru care Consiliul Județean a semnat în luna mai contractul de achiziție pentru servicii de realizare a proiectului tehnic de execuţie și actualizarea documentației pentru obținerea avizelor. Elaborarea documentației ar trebui finalizată până la sfârșitul acestui an, urmând ca apoi să fie demarată licitația pentru execuția lucrărilor.
Sursă foto: economica.net