Secretarul de stat Claudiu Dolot este tranșant: Așa ceva nu se negociază!

 

În aceste zile în care pare că totul este negociabil, când nimic nu merge cum ar trebui dacă nu știi ori nu accepți să faci compromisuri, secretarul de stat Cludiu Dolot, reșițeanul aflat în fruntea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), transmite un mesaj ferm colegilor săi din teritoriu și principalilor operatori economici din domeniul comerțului: „Protecția consumatorilor nu se negociază!”.

 

„Chiar dacă pandemia pune la grea încercare funcționarea multor activități economice, există anumite aspecte pe care nu le putem tolera. Constatăm, cu tristețe, că întâlnim multe situații neconforme, așa cum sunt cele prezentate în ultimele zile la marii retaileri, deși am alocat mult timp consilierii și prevenției operatorilor economici. Curățenia spațiilor comerciale și a celor de depozitare, etichetarea, depășirea termenului de valabilitate a produselor sau orice altă normă încălcată nu se negociază, ci se respectă! Dacă la începutul mandatului am subliniat cât de important este să avem toleranță ZERO față de practicile neconforme, acum reiterez cele spuse. Dorim, totodată, să tragem un semnal de alarmă operatorilor economici care se știu cu anumite nereguli, astfel încât să se aplece asupra problemelor din spațiile comerciale pe care le dețin sau unde își desfășoară activitațile comerciale și să arate că respectă consumatorul român!”. Astfel s-a adresat colegilor săi care își desfășoară activitatea în cadrul comisariatelor din țară președintele ANPC Claudiu Dolot, în urma multiplelor deplasări pe teren alături de echipele de control.

 

În ultima perioadă, magazine din rețele de renume, precum McDonald´s, Cora, Auchan, Lidl, Carrefour, Profi, Ikea, dar și hoteluri de prim-plan, ca Intercontinental și Hilton, până de curând intangibile de către organele de control, au fost sancționate cu amenzi sau chiar cu măsura opririi temporare a activității de către comisarii aflați sub coordonarea actualei echipe de conducere a ANPC.

 

În cadrul campaniei „Protecția consumatorilor nu se negociază!”, aflată în plină desfășurare, reprezentanții ANPC anunță că vor intensifica și mai mult controalele în perioada următoare și vor continua să scoată la suprafață neregulile, dar în același timp speră să poată oferi publicului „și exemple de «AȘA DA», nu doar pe cele de «AȘA NU». Există și mulți operatori economici care se străduiesc să păstreze calitatea la cel mai înalt nivel pentru consumatorii români, sens în care dorim să îi asigurăm de întreaga noastră considerație”.

 

Pe de altă parte, Claudiu Dolot își exprimă convingerea că acțiunile de control ale comisarilor ANPC, în fapt o muncă în echipă, îi vor descuraja pe toți cei care au crezut că „merge și așa” în relația operator economic-consumator. „Mandatul președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Claudiu Dolot, pentru întreaga echipă care participă la aceste controale este unul foarte simplu: «Spunem NU practicilor care pun în pericol sănătatea consumatorilor!»”, se mai arată într-un comunicat transmis de reprezentanții ANPC. Aceștia fac apel, totodată, la cetățeni să semnaleze orice nereguli constatate în calitate de consumatori cărora le sunt încălcate drepturile, „pentru că datoria noastră este să fim cât mai aproape de nevoile dumneavoastră!”.

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite