Poșta Română a extins la nivel național sistemul Step Hear dedicat nevăzătorilor și persoanelor cu deficiență de vedere. Acesta este disponibil, acum, în 47 de oficii poștale. Unul dintre acestea se află în municipiul Reșița.
Clienții Poștei Române care sunt nevăzători sau au deficiențe de vedere au la dispoziție, în Oficiul Poștal nr. 4, situat pe Bulevardul Republicii din Reșița, un sistem de ghidaj care le permite, atunci când treg pragul oficiului, să obțină cu ușurință informațiile necesare deplasării în interior și accesării serviciilor poștale, fără a avea nevoie de un însoțitor. Oficiul din Reșița se numără printre cele 47 din întreaga țară în care a fost implementat sistemul Step Hear, care constă într-o aplicație care se descarcă gratuit de pe AppStore și Google Play în telefonul mobil și care, în momentul în care se interconectează cu senzorii instalați în oficiul poștal, comunică un mesaj audio pre-înregistrat care conține toate informațiile necesare deplasării și accesibilității clienților.
„Prin intermediul Step Hear, persoanele cu deficiențe de vedere se vor putea descurca singure în interiorul oficiilor poștale, doar folosind această aplicație. Prin tehnologia implementată în cele 47 de oficii poștale, Poșta Română este una dintre puținele companii care oferă posibilitatea clienților cu aceste deficiențe să beneficieze de facilități care oferă un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale”, au transmis reprezentanții Poștei Române. „Sistemul Step Hear e o tehnologie de care vor beneficia câteva mii de oameni cu deficiențe de vedere. Poșta Română este, la ora actuală, singura instituție care a gândit această accesibilizare la un nivel atât de amplu. Îi suntem recunoscători și ne dorim ca și celelalte instituții să urmeze acest exemplu”, a declarat președintele Asociației Nevăzătorilor din România, Tudorel Tupiluşi.
Proiectul sistemului Step Hear a fost lansat anul trecut, în luna aprilie, cu sprijinul Asociației Nevăzătorilor din România, prin adaptarea Oficiului Poștal nr. 39 din București, astfel încât să ofere persoanelor nevăzătoare și cu deficiențe de auz un grad crescut de independență privind accesul la serviciile poștale.
Sursă foto: Poșta Română