Directorul general al Aquacaraș, Gheorghe Filipescu, a reziliat contractul cu firma Ludwig Pfeiffer. Compania județeană a preluat în regie proprie executarea lucrărilor lăsate în aer de germani și a încheiat, ieri, contracte cu Maxagro pentru refacerea străzilor distruse de lucrările la rețelele de apă și canalizare din Oravița și Bocșa.
Presiunile repetate puse de administrația publică locală a Oraviței și de conducerea Aquacaraș asupra celor de la Ludwig Pfeiffer și-au găsit rezolvarea prin luarea de măsuri radicale: contract reziliat din cauza tergiversării inacceptabile a onorării obligațiilor asumate de constructor. Situație similară și la Bocșa.
„Finalizarea executării celor două contracte, CL-10 de la Oravița și CL-08 de la Bocșa, o va realiza Aquacaraș. Am externalizat doar această activitate de asfaltare pe care n-o putem face noi, pentru că nu o avem în obiectul de activitate. Evident, și pentru acest lucru am respectat procedura, prin analizarea ofertelor de la toți cei care puteau să facă în județul Caraș-Severin aceste lucrări evaluate la circa 1 milion de lei, iar Maxagro are oferta cea mai bună. Am semnat astăzi (ieri, n.r.) contractele de refacere a străzilor, care creează un disconfort extrem de mare cetățenilor din Oravița și Bocșa, deci implicit și autorităților locale”, a declarat Gheorghe Filipescu.
Refacerea tramei stradale din Oravița nu mai putea suferi amânare, a arătat și Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, amintind că lucrările la rețelele de distribuție a apei și de canalizare au început cu 11 ani în urmă, timp în care germanii de la Ludwig Pfeiffer au ajuns să-și dea arama pe față. O aramă de… balcanici. Trama stradală ar urma să fie refăcută de Maxagro în 30 de zile!
„Noi, Consiliul Județean, a spus Dunca, i-am dat curaj domnului Filipescu să taie în carne vie acolo unde treaba nu funcționează. Contractele cu Pfeiffer au fost reziliate pentru că, deși e o firmă germană, or fi germani doar la ei acolo, aici s-au dovedit balcanici de-ai noștri. Lucrările la Oravița au fost începute în 2012, și iată că după 11 ani, acolo unde s-a lucrat la rețeaua de canalizare, în termen de 30 de zile orăvițenii vor scăpa de stres, de acest disconfort teribil, și vor avea asfaltate toate străzile care au fost distruse de acele lucrări. După care vom trece și la Bocșa, acolo unde s-a reziliat contractul cu aceeași companie germană. Aquacaraș a putut prelua lucrările pentru că progresul era mai mare de 80%, a continuat lucrările la canalizare neterminate de Pfeiffer, iar pentru refacerea tramei stradale a încheiat contracte cu un constructor care noi credem că va face treabă. Asta înseamnă că până la sfârșitul lunii mai în Oravița se va putea circula civilizat, iar în iunie, și în Bocșa. Se va reveni, așadar, la starea inițială a străzilor care au fost sparte din cauza lucrărilor la rețeaua de canalizare.”
Lucrările de reabilitare și extindere a conductelor de aducțiune, rețelelor de distribuție și rețelelor de canalizare – contractele CL-10 în Oravița și CL-08 în Bocșa – ar trebuie finalizate în perioada de eligibilitate a finanțării europene. Deci până la 31 decembrie 2023! Un termen extrem de scurt, dar Filipescu este încrezător că, de-acum, după preluarea acestora de către Aquacaraș, acest obiectiv va fi îndeplinit: „Nu mai externalizăm absolut nimic, executăm cu forțe proprii contractele până la final, CL-10 și CL-8, așa cum am executat și CL-7, care fusese lăsat în paragină de Hidroconstrucția. Plecând de la ideea că lucrăm pentru noi și că, astfel, vom face totul în condiții de calitate garantate, vom finaliza execuția celor două contracte până la sfârșitul anului, lucru care dacă nu s-ar întâmpla ar aduce corecții mari (sancțiuni financiare, n.r.) societății Aquacaraș. Ne-am angajat la un efort extraordinar pentru noi, dar aceasta este misiunea pe care ne-am asumat-o de la început, să ne implicăm în a face cât mai mult pentru județ”.