Suntem prezenți și pe

Business

Aeroportul Internațional din Timișoara se extinde pe bani europeni cu o firmă „ieșită din pălărie”. Firma a avut lucrări și la instituții publice din Caraș-Severin

Publicat cu

în

Oricine aterizează la Timișoara vede că aeroportul se află în plină expansiune: se construiește un nou Terminal sosiri curse externe pasageri și se pregătește documentația pentru un Terminal plecări curse externe. Practic, după cum explică managerul aeroportului, Daniel Dinu, sunt patru obiective finanțabile pe Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2, dacă se adaugă și proiectele Achiziție sistem integrat control securitate și Achiziție autospeciale PSI.

Ce se vede deja sunt lucrările la Terminalul sosiri, primul obiectiv aflat în construcție, început în februarie 2019, cu termen de finalizare în 2020. Sunt alocați pentru execuție peste 19.300.000 lei, din care 50% sunt fonduri proprii ale aeroportului, iar cealaltă jumătate, fonduri europene. Statul român decontează TVA.

O privire de aproape ridică un semn de întrebare: cum a ajuns o lucrare atât de amplă să fie realizată de ELDICLAU SRL, o firmă cu sediul în comuna Cârcea, Zona Agroindustrială Avicola nr.1, județul Dolj, firmă cu un număr mediu de salariați de 28 în 2016, 34 în 2017 și 40 în 2018, conform datelor de la Oficiul Registrului Comerțului?

Obiectiv prioritar: Timișoara și tot Banatul

Pe lista de lucrări făcută publică surprinde numărul mare de lucrări executate de S.C.Eldiclau SRL în zona Banatului. În Timișoara, în afară de contractul cu Aeroportul Internațional, compania figurează cu o lucrare mai veche, din 2015, de reabilitare a Ambulatoriului de obstetrică a Spitalului Clinic Municipal de Urgență contractată de Primăria timișoreană cu 1,2 milioane lei din POR 2017-2013, Axa prioritară 3 – Îmbunătățirea infrastructurii sociale. Fluctuațiile de ritm în lucrări au creat și aici nervozitate. Primăriile, CNADNR și Consiliul Județean Timiș au fost clienți permanenți din 2014 până în prezent: Iecea Mare, Jebel, Ciacova, Ghiroda, Sânandrei, Dumbrăvița, Săcălaz, Fibiș, Ohaba, Satchinez, precum și județele învecinate, Arad și Caraș-Severin, toate au avut de-a face cu indispensabila firmă fie pentru drumuri, fie pentru spitale, fie pentru întreținere. Uneori fonduri europene, dar sigur fonduri publice.

Aeroportul Internațional din Timișoara se extinde pe bani europeni cu o firmă „ieșită din pălărie” 2

Acest articol a fost publicat pe PressHub.ro și Banatul Azi în cadrul proiectului „Supporting PressHub.ro – a network of journalists”, finanțat de Fundația Open Society Institute, în cooperare cu Programul pentru Jurnalism Independent al Fundațiilor „Open Society”.

Articol realizat de Brândușa Armanca ce poate fi citit integral aici.

 

Facebook Comments
Continuați
Reclamă
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cele mai citite