Când faptele demonstrează că se poate… La Oravița a început construcția garajului pentru autobuzele electrice

Oravița se pregătește să primească așa cum se cuvine cele patru autobuze electrice care vor asigura transportul în comun prin oraș. Și asta datorită aprobării proiectului „Reducerea emisiilor de carbon în oraşul Oraviţa bazată pe investiţii destinate îmbunătăţirii mobilităţii locuitorilor oraşului Oraviţa – cod SMIS 123511”.

 

Primăria Oravița a demarat deja lucrările de construcție a garajului unde cele patru autobuze electrice se vor odihni în orele de repaos și atunci când vor fi necesare verificări sau intervenții tehnice asupra lor. Această finanțare a fost accesată pentru îmbunătăţirea infrastructurii necesare pentru utilizarea modurilor nepoluante de transport public, cu mașinile hibride, cu scopul reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (autoturisme personale) și, implicit, reducerea emisiilor echivalente CO2 din transport.

 

Cei de la Oravița își propun dezvoltarea unui transport public auto de călători de înaltă calitate, atractiv şi eficient, prin înființarea unui terminal de transport public, achiziționarea a patru autobuze ecologice, implementarea unui sistem integrat de e-ticketing, reabilitarea și modernizarea a 1.931 km de străzi, modernizarea a 8.730 mp trotuare, înființarea a 16 stații de autobuz, platforme de așteptare pentru călători, cu construcții metalice pentru adăpostire.

 

Se mai urmărește, de asemenea, scăderea emisiilor anuale echivalente CO2 la nivelul orașului Oravita, în concordanță cu Planul de Mobilitate Urbană: 2022 – reducerea cu 5,6% faţă de scenariul fără proiect (adică de la 2928,08 la 2764,29 tone/an); 2026 – reducerea cu 4,2% faţă de scenariul fără proiect (adică de la 2916,04 la 2792,30 tone/an).

 

La acest moment, constructorul lucrează la realizarea unei platforme betonate și a garajului ce va fi împărțit în două zone principale: terminalul propriu-zis, compus dintr-un garaj pentru autobuze hybrid și o zonă socio-administrativă, în care se vor amplasa birourile, vestiarele, spațiile tehnice necesare bunei funcționări a terminalului. La acestea se va adăuga o spălătorie exterioară și o platformă de manevră. Garajul de autobuze va putea asigura parcarea a patru autobuze, având lungimea maximă de 12,50 m, ce pot intra în interiorul terminalului prin intemediul a două uși secționale, parțial vitrate, având lățimea de minimum 7 metri și înălțimea de cel puțin 4 metri.

 

Garajul va asigura și spatii pentru întreținerea primară a autobuzelor și va fi separat de corpul administrativ printr-un perete rezistent la foc ce separă clădirea în două zone distincte, parte a aceluiași compartiment de incendiu. În directă legătură cu garajul se află atelierul. Zona administrativă conține atât spațiile operaționale necesare (dispecerat, birou de personal), cât și cele sociale (vestiare, dușuri, grupuri sanitare, oficiu). Toate aceste spații sunt conectate prin intermediul unui coridor central. Spațtiile tehnice sunt accesibile din exteriorul construcției, în conformitate cu normativele în vigoare și sunt separate de celelalte spații prin pereți asigurând rezistența la foc necesară. Aceste spații sunt: camera tabloului electric general, camera tehnică, camera de deșeuri.

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

ADVERTISEMENT

Cele mai citite