Câte din cele 3.618 posturi din primăriile cărășene sunt ocupate de angajați care taie frunză la câini?

După ce a contabilizat numărul de posturi existente în organigramele celor 77 de primării din Caraș-Severin, subprefectul Andrei Plujar (foto) lansează un „apel la transparență” privind eficiența aparatului administrativ din fiecare localitate. Dar nu o face pe căi instituționale, ci prin intermediul presei!

 

Înainte de a lansa public un set de întrebări adresate reprezentanților administrațiilor publice locale din județ, subprefectul Andrei Plujar prezintă succint repartizarea pe domenii a celor 3.618 posturi din primării: „Județul Caraș-Severin beneficiază de un număr maxim de 2928 de posturi potrivit pct. 1 din Anexa la OUG nr. 63/2010 (posturi ce pot fi încadrate la nivelul UAT-urilor, cu excepția celor din cadrul capitolelor bugetare „Învățământ” și „Asigurări și asistență socială”, finanțate din bugetele locale, precum și din capitolul bugetar „Sănătate”, n.r.), 124 de posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor, 190 de posturi pentru poliția comunitară și paza obiectivelor de interes județean, 35 de posturi pentru șofer microbuze/autobuze școlare, precum și de 257 de posturi pentru implementarea proiectelor de finanțare din fonduri externe nerambursabile și 84 de posturi adăugate postimplementare pentru proiecte finanțate din fonduri externe nerambursabile”.

 

Reprezentantul Instituției Prefectului oferă și câteva exemple pe care le consideră relevante: Primăria Caransebeș, care conform portalului ADR Vest are două proiecte de finanțare depuse și respinse, beneficiază în organigramă de 191 de posturi, 8 pentru implementare fonduri externe nerambursabile și două postimplementare; Primăria Brebu Nou, deci primăria unei comune cu 285 de locuitori, beneficiază de 10 posturi, plus 3 posturi pentru implementarea de proiecte de finanțare prin fonduri externe; Primăria Armeniș are un număr de 5 posturi pentru implementare de proiecte de finanțare din fonduri externe nerambursabile și un număr total de 21 de angajați la o populație de 2293 de locuitori; Primăria Berzasca, 5 posturi pentru implementare de proiecte de finanțare din fonduri externe nerambursabile, 22 de posturi potrivit pct. 1 din Anexa la OUG nr. 63/2010, 3 posturi pentru serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor.

 

Precizând că de-a lungul timpului toți politicienii au declarat că sunt pentru eficientizarea sistemului bugetar, astfel încât acesta să devină performant și să răspundă intereselor directe ale cetățeanului, Andrei Plujar spune că „a venit momentul ca aceste declarații să se regăsească în acțiuni menite să transparentizeze și să eficientizeze aparatul administrației locale la nivelul județului Caraș-Severin”. În acest sens, subliniind că acum există premise reale de dezvoltare a localităților noastre prin accesarea de fonduri externe, subprefectul face prin intermediul mass-media „un apel public către UAT-urile din județ să informeze populația și opinia publică:

1. Câți angajați care se ocupă de implementare fonduri externe nerambursabile au? Câți angajați pentru proiecte postimplentare?; 2. Câte proiecte se derulează la nivelul UAT-ului?; 3. Consideră că folosesc la maxim potențialul de dezvoltare pe care îl au la dispoziție?; 4. Cu ce probleme se confruntă?”.

 

Andrei Plujar a făcut publică și situația centralizată a „numărului maxim de posturi aferent unităților administrativ-teritoriale din județul Caraș-Severin, pentru anul 2021”.

 

Facebook Comments
Distribuie:
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite

No Content Available