Claudiu Dolot, președintele ANPC: „Orice produs alimentar vândut «la distanță» trebuie să îndeplinească aceleași cerințe legale ca produsele vândute în magazine”

 

Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), reșițeanul Claudiu Dolot, a participat, la începutul acestei săptămâni, la conferința Meat.Milk 2021 – „Sectoarele de carne și lapte ale României, la startul unei noi istorii”.

 

Desfășurată în zilele de 24 și 25 mai, în județul Brașov, ediția a X-a a conferinței Meat.Milk a reunit elita oamenilor de afaceri din sectoarele de carne și lapte, fermieri, procesatori, furnizori de tehnologii, reprezentanți ai marelui retail, ai autorităților și ai asociațiilor profesionale din România. Deoarece pandemia de COVID-19 a provocat schimbări profunde pe piață, care cu siguranță vor influența viitorul sectoarelor de carne și lapte ale României, conferința de anul acesta a pus pe primul plan criza sanitară și vulnerabilitățile industriei alimentare din țara noastră.

 

Unul dintre subiectele principale abordate de către președintele ANPC a fost cel al comerțului online. Claudiu Dolot a subliniat necesitatea alinierii instituțiilor la această evoluție din zona online, în condițiile în care noile tipuri de provocări au impus adaptarea modului în care interacţionează operatorii economici cu consumatorul. „Trebuie să remarcăm faptul că segmentul de comerț online a luat o mare amploare în țara noastră, iar acum implică din ce în ce mai multe bunuri a căror disponibilitate este esențială pentru o mare parte a populației, inclusiv alimente, medicamente și alte produse de strictă necesitate. Avem datoria să supervizăm cu atenție acest nou trend, deoarece orice produs alimentar vândut «la distanță» trebuie să îndeplinească aceleași cerințe legale ca produsele vândute în magazine, iar informațiile obligatorii relevante trebuie să fie disponibile înainte de încheierea cumpărării produsului pe canale online”, a declarat Claudiu Dolot.

 

Acesta spune că prin caravanele de prevenție și consiliere organizate de ANPC își dorește o apropiere de operatorii economici, „astfel încât relația cu aceștia să nu fie una bazată pe sancțiuni. Dialogul și aplicarea măsurilor discutate în faza de prevenție trebuie să devină manual de bune practici, astfel încât consumatorul să fie mulțumit. De asemenea, îmi doresc un dialog deschis cu toți cetățenii, îmi doresc ca Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor să fie cu adevărat acea instituție unde consumatorul să se simtă încurajat să vină fără nicio reținere”. Totodată, Claudiu Dolot consideră că un dialog deschis implică și o comunicare foarte bună a ANPC cu presa, instituția pe care o conduce aflând adeseori chiar din mass-media despre cazuri de nerespectare a drepturilor consumatorilor de către agenții economici.

 

 

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite