Suntem prezenți și pe

Bloggeri

Cum poate ajuta prezența pe internet o afacere clasică, offline

Publicat cu

pe

Trăim în plină eră digitală, comerțul electronic ia avânt, tot mai multe aplicații online – cele mai multe dintre ele chiar mobile – ne fac mai ușoară viața de zi cu zi. Și totuși, noi continuăm să trăim offline și nu doar online, avem o viață în mediul fizic și consumăm multe servicii și produse pe care le achiziționăm în mod clasic, tradițional putem spune, chiar dacă ne referim la comerțul modern.

 

În consecință, internetul nu este avantajos doar pentru afacerile online. Pot profita foarte mult și afacerile offline, care vând produse și servicii (aproape) în același mod în care o făceau și în urmă cu 10, 20 sau 30 de ani. Cum poate ajuta prezența pe internet o afacere clasică, offline? În special la partea de marketing și publicitate, precum și pentru eficientizarea modului de funcționare a afacerii.

 

Putem aborda diverse exemple: o patiserie, o cofetărie, o spălătorie auto, un magazin de articole sportive, o farmacie naturistă, un fast food, un aprozar, un restaurant, o frizerie / un salon de înfrumusețare etc. În fiecare dintre aceste cazuri, promovarea online ajută clienții din target să știe în primul rând de existența respectivului comerciant. Astfel, ca business, nu te mai bazezi numai pe proximitate, pe traficul stradal, ci reușești să aduci clienți spre tine. Evident, este bine să ai ce comunica, să găsești o strategie de marketing și promovare, nu doar să spui că exiști. Astfel, dacă este vorba despre o cofetărie, poți promova produsele naturale, dacă ai un salon de înfrumusețare, poți lansa pachete cu diverse servicii.

Online-ul te ajută mai ales prin imaginile pe care le postezi pe rețelele de socializare, pe Facebook și Instagram în special. Este de preferat să lansezi mereu promoții, oferte speciale pe care le comunici pe internet. Pot chiar exista oferte de tip voucher. Poți să primești rezervări și programări online, ba chiar comenzi pe internet cu livrare la domiciliu sau cu ridicare de către client direct de la sediul tău.

Pe lângă partea de rețele de socializare, ideal este să ai conturată o imagine completă online, care să includă și un website propriu. Este o dovadă de încredere pentru clienți, dar ai și mai multă flexibilitate în comunicarea online, în modul în care îți prezinți oferta. Poți instala diverse mecanisme de marketing și fidelizare, de exemplu servicii de newsletter, completare de sondaje cu privire la satisfacția clienților etc. Un website nu este complicat de realizat, doar să ai soluțiile potrivite – domeniu web, găzduire web de calitate și evident un editor web performant, de preferat colaborând cu o firmă de web design și programare care să administreze partea grafică și tehnică. Important este sa eviti aceste erori cand lansezi un magazin online Website-ul tău va fi permanent disponibil, independent de orice alte platforme, dacă ai ales o firmă de hosting capabilă să îți garanteze prezența online cel puțin 99,9% din timp.

Chiar dacă vinzi offline, îți vei administra mai bine afacerea cu resurse online, în condițiile în care tot mai mulți români se informează online înainte de a face o achiziție. Online poți avea recenzii alte clienților, o adevărată carte de vizită pentru atragerea de noi consumatori. Clienții au devenit tot mai comozi și nu mai doresc să se deplaseze pentru informare prealabilă, își doresc să poată găsi ușor detalii online, să poată comunica telefonic sau prin prisma rețelelor de socializare și abia la final să se deplaseze pentru a marca achiziția. În funcție de tipul de afacere, din online poți avea chiar vânzări concrete (de tip rezervare / comandă / programare), concretizate apoi fizic.

Reclamă
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cele mai citite

Copyright © 2019 Toate drepturile rezervate. By INC