Suntem prezenți și pe

Bloggeri

Cum poate ajuta prezența pe internet o afacere clasică, offline

Publicat cu

pe

Trăim în plină eră digitală, comerțul electronic ia avânt, tot mai multe aplicații online – cele mai multe dintre ele chiar mobile – ne fac mai ușoară viața de zi cu zi. Și totuși, noi continuăm să trăim offline și nu doar online, avem o viață în mediul fizic și consumăm multe servicii și produse pe care le achiziționăm în mod clasic, tradițional putem spune, chiar dacă ne referim la comerțul modern.

 

În consecință, internetul nu este avantajos doar pentru afacerile online. Pot profita foarte mult și afacerile offline, care vând produse și servicii (aproape) în același mod în care o făceau și în urmă cu 10, 20 sau 30 de ani. Cum poate ajuta prezența pe internet o afacere clasică, offline? În special la partea de marketing și publicitate, precum și pentru eficientizarea modului de funcționare a afacerii.

 

Putem aborda diverse exemple: o patiserie, o cofetărie, o spălătorie auto, un magazin de articole sportive, o farmacie naturistă, un fast food, un aprozar, un restaurant, o frizerie / un salon de înfrumusețare etc. În fiecare dintre aceste cazuri, promovarea online ajută clienții din target să știe în primul rând de existența respectivului comerciant. Astfel, ca business, nu te mai bazezi numai pe proximitate, pe traficul stradal, ci reușești să aduci clienți spre tine. Evident, este bine să ai ce comunica, să găsești o strategie de marketing și promovare, nu doar să spui că exiști. Astfel, dacă este vorba despre o cofetărie, poți promova produsele naturale, dacă ai un salon de înfrumusețare, poți lansa pachete cu diverse servicii.

Online-ul te ajută mai ales prin imaginile pe care le postezi pe rețelele de socializare, pe Facebook și Instagram în special. Este de preferat să lansezi mereu promoții, oferte speciale pe care le comunici pe internet. Pot chiar exista oferte de tip voucher. Poți să primești rezervări și programări online, ba chiar comenzi pe internet cu livrare la domiciliu sau cu ridicare de către client direct de la sediul tău.

Pe lângă partea de rețele de socializare, ideal este să ai conturată o imagine completă online, care să includă și un website propriu. Este o dovadă de încredere pentru clienți, dar ai și mai multă flexibilitate în comunicarea online, în modul în care îți prezinți oferta. Poți instala diverse mecanisme de marketing și fidelizare, de exemplu servicii de newsletter, completare de sondaje cu privire la satisfacția clienților etc. Un website nu este complicat de realizat, doar să ai soluțiile potrivite – domeniu web, găzduire web de calitate și evident un editor web performant, de preferat colaborând cu o firmă de web design și programare care să administreze partea grafică și tehnică. Important este sa eviti aceste erori cand lansezi un magazin online Website-ul tău va fi permanent disponibil, independent de orice alte platforme, dacă ai ales o firmă de hosting capabilă să îți garanteze prezența online cel puțin 99,9% din timp.

Chiar dacă vinzi offline, îți vei administra mai bine afacerea cu resurse online, în condițiile în care tot mai mulți români se informează online înainte de a face o achiziție. Online poți avea recenzii alte clienților, o adevărată carte de vizită pentru atragerea de noi consumatori. Clienții au devenit tot mai comozi și nu mai doresc să se deplaseze pentru informare prealabilă, își doresc să poată găsi ușor detalii online, să poată comunica telefonic sau prin prisma rețelelor de socializare și abia la final să se deplaseze pentru a marca achiziția. În funcție de tipul de afacere, din online poți avea chiar vânzări concrete (de tip rezervare / comandă / programare), concretizate apoi fizic.

Continuați lectură
Reclamă
Adaugă un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Administrație

Traseu turistic de artă stradală în Reșița

Publicat cu

pe

Regenerarea urbană prin intermediul artei stradale va contura un traseu turistic mai puțin obișnuit pentru vizitatorii Reșiței. Imaginați-vă că ajungeți în Cetatea de Foc, închiriați una din cele 60 de biciclete personalizate ale primăriei și admirați impresionantele graffiti realizate de artiști internaționali, în punctele cheie ale orașului. Prin intermediul acestui concept, administrația locală urmărește creșterea valorii spațiului public și poziționarea municipiului pe circuitul turistic al vânătorilor de artă, spune arhitectul orașului Amarisia Florei.

Toată povestea a început în vara acestui an, atunci când la Reșița a avut loc cea de a II-a ediție a Festivalului de Rock Custom. Două calcane, aflate pe cea mai tranzitată arteră a municipiului, au fost renovate și folosite ca spațiu publicitar. Doar că de această dată nu s-a apelat la metodele clasice, ci au fost aduși doi artiști din Timișoara, care au reușit să creeze o adevărată operă de artă.
Profilul uman în interiorul căruia sunt  pictate roți dințate, scot în evidență epoca industrială a orașului. Grupul de copii care privesc entuziaști, reușesc să transmită ideea de bucurie și dinamică, fascinați oarecum de încărcătura istorică a urbei. Ideea a fost a Cornieni Nani, lect. Univ. Dr în cadrul Universității de Vest din Timișoara și participantă a mai multor Festivaluri Internaționale de Artă.

Impresionat de potențialul acestui mic orășel din Vestul țării a fost și Danilo Halle, din Germania. Aflat în vizită la Reșița, acesta a ales să picteze peretele unei clădiri din cartierul industrial. Formele geometrice multicolore reprezintă conform acestuia viitorul înfloritor pe care îl poate avea orașul.

Recent, au mai fost finalizare încă două astfel de picturi murale. Prima se află la intrarea în oraș, în cartierul Câlnic. Aici, pe unul din bazinele stației de epurare, Mateos Bailon, originar din Mexic, a pictat un dragon. În viziunea artistului, acest personaj mitologic va fi protectorul apelor poluate.
Brazilianca Paola Delfin, partenera de viață a lui Mateos, fașcinată de istorie, a dat viață unui perete din Centrul Civic. Silueta realizată pe clădirea aproximativ 10 metri înălțime reprezintă spiritul Reșiței ce transcende timpul.

“Arta este oglinda magică pe care o creăm pentru a transforma visele invizibile în imagini vizibile. Pentru a ne vedea chipul folosim o oglindă; operele de artă le folosim pentru a ne vedea sufletul”-George Bernard Shaw

Continuați lectură

Bloggeri

Problema zilelor noastre!

Publicat cu

pe

Îmi revine în memorie, aproape obsesiv, imaginea de ansamblu a confruntării din Senat, cu prilejul audierii Consiliului de Administraţie al B.N.R. în cadrul Comisiei Economice a Senatului, de acum câteva zile şi cred că va mai dăinui un timp această imagine, pentru că mi se pare că am întrezărit cu acurateţe, cu acest prilej, care este principala problemă a zilelor României contemporane.

Nu este cine ştie ce mare filosofie paradigmatică, mai mult, este o problemă veche de când lumea, dar care are în traiectul ei predestinat, ondulatoriu, momente când se acutizează şi iese în faţă ca păduchele pe imaculata faţă a prinţesei din poveste: este problema confruntării dintre inteligenţă şi prostie…

Au stat atunci, faţă în faţă, preţ de câteva ore, inteligenţa sclipitoare şi profesionismul desăvârşit ale domnului Mugur Isărescu şi prostia ermetică şi grobianismul primar ale lui Daniel Zamfir, preşedintele detestabilei comisii senatoriale. Este evident că, dintr-o astfel de confruntare, inteligenţa a ieşit şi va ieşi mereu învingătoare pentru că, în faţa inteligenţei, prostia nu poate triumfa decât în mintea celor proşti. Neavând o miză electorală imediată, care-i excită pe cei direct interesaţi, confruntarea a trecut aproape neobservată, fiind urmărită mai degrabă de cei cu interes ştiinţific şi profesional decât de submediocrul factor politic, ea a avut însă menirea de a scoate în evidenţă, pentru minţile lucide, problema resurecţiei aproape fără precedent a diletantismului, cretinismului arogant şi prostiei pătimaşe în faţa profesionismului ştiinţific şi probităţii etico-morale, o resurecţie care ne pune pe gânduri, din supremul motiv că pune societatea românească în faţa pericolului iminent al pierderii busolei şi reperelor, deopotrivă.

Se pune acum întrebarea grea: de unde vine tupeul imens al prostiei de a se cocoţa fără scrupule şi fără pic de auto-cenzură până chiar pe treptele de vârf ale structurilor ierarhiei sociale? De unde vine această auto-legitimare bastardă, monstruoasă, specifică mai degrabă genomului primatelor decât celui uman?

Răspunsul e dificil şi nu poate fi dat decât trunchiat, cu riscul iminent al greşelii. Cred că o parte importantă a acestui răspuns o găsim luând în considerare legătura strânsă, indestructibilă, dintre prostie şi politică! Cele două merg de milenii mână în mână şi se sprijină reciproc, întotdeauna în folosul real al politicii şi în folosul aparent şi pueril al prostiei… În acest drum comun, politica şi prostia se validează reciproc.

Politica nu are nimic în comun cu inteligenţa; şi rareori şi doar la ananghie vom vedea un bun specialist rătăcit în mocirla politicii! Să luăm, de pildă, programele electorale ale partidelor: dacă ar fi făcute ştiinţific, de specialişti în ale economiei, sociologiei, dreptului, ingineriei…nu le-ar mai vota nimeni! Aşa, făcute de politicieni, fără luciditate şi fundament şi asezonate cu multă minciună, sunt numai bune şi pe gustul “rafinat” al prostiei devastatoare…

La fel e şi cu bugetul. Lumea avizată ştie că nu există un buget bun, că toate bugetele sunt insuficiente, deci rele. Niciun buget nu va fi capabil să acopere nevoile programelor electorale…pentru că restul e minciuna necesară prostiei.

Continuați lectură

Cele mai citite

Copyright © 2019 Toate drepturile rezervate. By INC