Front comun pentru restaurarea gării din Băile Herculane. Șefii a șase instituții regionale și locale și reprezentanții unui ONG, la masa discuțiilor 

Construită în urmă cu aproape 150 de ani, clădirea barocă a gării din stațiunea Băile Herculane, considerată una dintre cele mai frumoase gări din țara noastră, dar ajunsă, acum, aproape o ruină, a fost cuprinsă de CFR într-un amplu proiect de modernizare și reabilitare.

 

La sfârșitul lunii trecute, Compania Națională de Căi Ferate CFR, în administrarea căreia se află gara din Băile Herculane, a depus, la Consiliul Județean Caraș-Severin, actele necesare eliberării certificatului de urbanism în vederea restaurării imobilului – monument istoric. Lucrările sunt prevăzute în proiectul „Modernizarea/ Reabilitarea a 47 de stații de cale ferate din România”, ce face parte din Master Planul General de Transport al României, cu finanțare din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare.

 

CITEȘTE ȘI: Încep lucrările de reabilitare a celei mai frumoase gări din România. Vor dispărea și chioșcurile construite ilegal

 

Planurile autorităților sunt, însă, mult mai ambițioase și vizează reabilitarea întregii zone din vecinătatea gării. Astfel, după ce în urmă cu două săptămâni a discutat pe această temă, la Timișoara, cu șefii Sucursalei Regionalei CFR Călători și ai Direcția Regionale de Drumuri și Poduri, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin, Romeo Dunca, i-a invitat pe aceștia, astăzi, la fața locului pentru a analiza situația gării și a construcțiilor din imediata apropiere a monumentului istoric. Totodată, discuțiile au adus în prim-plan necesitatea reglementării aspectelor urbanistice, Primăria orașului Băile Herculane urmând să inițieze un nou Plan Urbanistic Zonal pentru zona gării.

 

„Discuții aplicate nu le puteam avea decât la fața locului, la gara din Băile Herculane, unde am revăzut exact starea construcțiilor amplasate în imediata vecinătate a monumentului istoric și situația juridică a terenurilor. M-a bucurat vestea restaurării de către CFR a gării din Băile Herculane. Este și motivul pentru care ne-am mobilizat rapid, pentru că trebuie să sincronizăm momentul finalizării lucrărilor de modernizare cu desființarea clădirilor ilegale pentru a pune, cu adevărat, în valoare un monument emblematic pentru Caraș-Severin”, a declarat Romeo Dunca la finalul întâlnirii de lucru la care au participat arhitectul-șef al județului, Luminița Munteanu, directorul Sucursalei Regionale CFR Călători Timișoara, Ion Stoichescu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, Horațiu Simion, directorul executiv al Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară Caraș-Severin, Rusalin Mureșan, primarul orașului Băile Herculane, Cristian Miclău, primarul comunei Mehadia, Grigore Bardac, și reprezentanții Herculane Project.

 

În cadrul întâlnirii de lucru a fost abordată și o altă zonă problematică a stațiunii Băile Herculane: 7 Izvoare, convenindu-se ca, împreună cu Ordinul Arhitecţilor, să fie propus un concurs de soluţii care să includă zonă pietonală şi piste de biciclete.

Facebook Comments
Distribuie:

Te-ar mai putea interesa si

Cele mai citite